Portada Sociedá Xeira plantega tresllada-y al Defensor del Pueblu la “inxerencia intolerable” de Galicia nel occidente

Xeira plantega tresllada-y al Defensor del Pueblu la “inxerencia intolerable” de Galicia nel occidente

by asturnet

El plan de Galicia pa espardir l’idioma gallegu nel oocidente d’Asturies pue llegar énte’l Defensor del Pueblu. L’asociación cultural Xeira, defensora de la variedá llingüística propia de la comarca Navia-Eo, plantega esi güelpe de mano si el Principáu nun presenta una “protesta contundente” énte les autoridaes gallegues pa condergar lo que’l collectivu considera una “inxerencia intolerable d’úa comunidá á que nun pertenecemos”.

Nueve díes depués que l’Academia de la Llingua alertara de les pretensiones, por parte del Parlamentu de Galicia, d’afitar l’usu del gallegu nel occidente asturianu, Xeira asoleyó un comunicáu que recuerda que la identidá asturiana de los habitantes del Navia-Eo tá fuera de duldes, y alita a les autoridaes gallegues a proyectar les sos “ambicióis espansionistas” hacia Portugal, en cuenta proyectales n’Asturies.

El collectivu convién amás cola rempuesta categórica de los responsables de Política Llingüística del Principáu -les competencies nesa estaya dientro d’Asturies correspuénden-y esclusivamente al Gobiernu asturianu, pero axúntase al coru de voces que la selmana pasada acusaron al Executivu autonómicu de nun plantegar una política llingüística “seria y contundente” nel so territoriu.

El pasáu 22 de payares, l’Academia de la Llingua alertó de que’l plan aprobáu por Galicia pa normalizar el so idioma inclúi ente los sos oxetivos el de reforzar la idega ente la población del occidente asturianu de que la so fala ye gallegu, “coles sos peculiaridaes dialectales, pero gallegu”.

El director de la Oficina de Política Llingüística, Ramón D’Andrés, sorrayó al otru día que “la política llingüística n’Asturies ye competencia esclusiva del Gobiernu asturianu”, mientres que varios collectivos del asturianismu políticu reclamaron una acción del Principáu.

Tamién te podria gustar