Portada Sociedá XEGA pide que nun se subvencione al Festival d’Aristébano por homófobu

XEGA pide que nun se subvencione al Festival d’Aristébano por homófobu

by asturnet

Xente Gai Astur (XEGA) considera “ablucante” y “refugable” que’l Festival d’Aristébano, una folixa que reivindica al colectivu de los vaqueiros, practique la homofobia cola prohibición de que pareyes del mesmu sexu puedan casar na folixa que se celebra cada branu y qu’atrai a numberosos visitantes y medios informativos. El colectivu de gais y lesbianes piden a les administraciones que nun sofiten económicamente a la “vaqueirada”.

Nun comunicáu XEGA calfica de “clara manisfestación d’homofobia” les bases feches públiques pola asociaciòn Amigos del Festival d’Aristébano, según les cuales los casorios pol llamáu ‘ritu vaqueiru’ qu’acueye esta romería cada añú en xunetu namás tán reservaos a contrayentes heterosexuales. L’ensame gai y lésbicu considera esta esclusión “ablucante y refugable cuando procede d’un colectivu -el de los vaqueiros d’alzada- qu’esperimentaron a lo llargo de sieglos non poques esclusiones y discriminaciones inxustificaes”.

Pa XEGA l’argumentu esgrimíu pola asociación organizadora pa xustificar la esclusión de pareyes del mesmu sexu de los casorios n’Aristébano apelando a la tradición sirve pa caltener una discriminación que “nin en nome de la tradición nin de nenguna otra consideranza puede tener cabida na nuestra sociedá”. Xente Gai Astur defende que “les tradiciones permamentemente tán adaptándose a los tiempos actuales y los aspectos nos que nun se deban adaptar nun tienen de suponer nunca motivu de discriminación y homofobia”.

El colectivu de gais y lesbianes fai un llamamientu pa que alcuerdos como l’adoptáu polos Amigos d’Aristébano “nun tengan cabida en nengún tipu d’asociación” y desixe a les administraciones municipal, autonómica y estatal, que nun apurran apoyu económicu dalu “a activadaes nes que se practique la homofobia o la discriminación, incompatibles colos valores democráticos y el respetu a la dignidá de les persones.”.

Tamién te podria gustar