Portada Lliteratura Xaviel Vilareyo presenta n’Uviéu “Los ámbitos de la nación asturiana”

Xaviel Vilareyo presenta n’Uviéu “Los ámbitos de la nación asturiana”

by asturnet

Güei, xueves 5 de feberu, va tener llugar n’Uviéu la presentación d’un nuevu llibru d’ensayu de Xaviel Vilareyo, “Los ambitos de la Nación Asturiana”, qu’asoleya Espublizastur. La Biblioteca del Campu San Francisco va acoyer a les 6 de la tarde la presentación, que va correr a cargu del escritor y miembru del PP, Humberto Gonzali.

La espublización d’esti ensayu supón, según comenta l’autor “l’entamu d’una nueva visión d’Asturies, la reivindicación del so territoriu históricu”. L’ensayu recueye un estudiu fondu sobre l’asturianidá y la hestoria del territoriu d’Asturies a lo llargo los sieglos y sobre la permanencia de los rasgos identitarios.Pa Vilareyo “el fechu de que l’ámbitu espacial del país asturianu nun coincida coles llendes alministratives actuales nun significa que se tengan qu’asimilar éstes como l’únicu marcu posible de referencia”. Pa camudar esti marcu, Vilareyo “pon al descubiertu les interesaes mentires que se ficieron alrodiu la historia de los asturianos”. Lo que pal autor ye “una manipulación interesada de los que pretendieron afitar un robu y un expoliu sobre la tierra asturiana”. El llibru de Xaviel Vilareyo, comenten dende la editoral “servirá p’abrir los güeyos a munchos asturianos sobre “la estafa histórica que supunxo la provincialización n’Asturies, o meyor dicho, la imposición a la trágala de la provincia ovetense y la posterior desasturianización de tol país”.

Xaviel Vilareyo (Mieres del Camín, 1967) ye llicenciáu en Derechu pola Universidá d’Uviéu. Escritor, poeta y ensayista en llingua asturiana pertenez a la Tercer Xeneración del Surdimientu. Recibió los premios de lliteratura Vila de Sarria, Elvira Castañón, Valentín Andrés y Xeira de narraciones en gallego-asturianu, llingua na que tamién escribe.

Tamién te podria gustar