Portada Lliteratura Xabiero Cayarga faise col Premiu de les Lletres Asturianes de poesía

Xabiero Cayarga faise col Premiu de les Lletres Asturianes de poesía

by asturnet

La obra La ñeve del cuquiellu de Xabiero Cayarga, espublizáu pola editorial Trabe en 2011, algama’l primer premiu na categoría de poesía de los Premios Críticos de les Lletres Asturianes. El xuráu, formáu por Xosé Miguel Suárez Fernández, Xuan Santori y Pablo Texón Castañón, decidió por unanimidá concede-y el premiu a esta obra llírica de calter européu, de rasgos intimistes y formalmente brillante. La obra yá fuere premiada apocayá pola Tertulia Reciella Malory como’l meyor llibru del añu.

Xabiero Cayarga (Cangues d’Onís, 1967) ye ún de los escritores que se formaron al abellugu de la xeneración del Surdimientu y forma parte de la segunda etapa de poetes contemponáneos qu’escriben en llingua asturiana. Dio’l saltu a la lliterautura en 1994 con El boleru de Xabel, novela que ganó’l Premiu de Narraciones de l’Academia de la Llingua Asturiana y ye l’autor de los llibros de cuentos Les gatileres del cielu, Güelgues sobre’l llagu y A flor de piel. Aparte d’esto, la so prosa apaez recoyida na Antoloxía del cuentu asturianu contemporaneu d’Ánxel Álvarez Llano y en Muestra de nuevos narradores, de Ramón Lluís Bande. En 2006 publicó Trastes de bufarda y en 2011 El sol negru de Wewelsburg.

La ñeve del cuquiellu ye un llibru denfiníu pol xuráu de los Premios Críticos de les Lletres Asturianes como “impecable no llingüístico y perfectu no formal” y tamién destacó la claridá de les sensaciones con un ciertu aporte clásicu que se plasma na obra en forma de poesía. Asina, el xuráu calificó al escritor premiáu con “ún de los pocos poetes asturianos que tien too aquello que se-y pide a un escritor universal: usa la llingua asturiana col respetu que se-y tien lo heredao de casa y da-y un aire centroeuropéu y cosmopolita poco usual dientro del panorama poéticu n’asturianu”. La ñeve del cuquiellu yá nel añu 2010 algamó’l premiu Teodoro Cuesta de poesía.

La Xunta pola Defensa de la Llingua Asturiana convocó estos Premios Críticos de les Lletres Asturianes pola decisión de l’Asociación d’Escritores d’Asturies d’eliminar nos sos premios les categoríes n’asturianu y gallego-asturianu.

La entrega de premios va facese’l próximu vienres 30 de payares, a les 19:30 hores, na galeria d’arte El Texu (El Postigo, Uviéu), nun actu públicu.

Tamién te podria gustar