Portada Entrevista de la selmana Vítor Suárez: “La blogosfera asturiana vive un momentu d’estancamientu”

Vítor Suárez: “La blogosfera asturiana vive un momentu d’estancamientu”

by asturnet

Vítor Suárez ‘Viti’ ye estudiante de maxisteriu y conxuga los sos estudios col so papel como activista en favor de la llingua asturiana y la so militancia política. Dende’l so blogue “Fueya en blanco” trata l’actualidá asturiana, con especial interés nes cuestiones llingüístiques y nacionales. La so bitácora foi escoyida como la que tuvo Meyor Conteníu en 2010 per parte de los blogueros y esti sábadu recibe’l premiu en La Pola Siero, dientro del III Sidra y Blogues. Falamos con él del momentu que vive la blogosfera asturiana y d’otres cuestiones venceyaes cola so actividá como blogueru.

-La votación tuvo reñida, ¿esperaba facese con esti premiu?

-La verdá ye que Fueya en blanco tuvo bien de tiempu a lo cimero en dos votaciones (públicu y conteníu) asina que yera d’esperar que pudiera caltener el primer puestu nuna d’elles. Pero de toles formes, lo importante d’esta convocatoria de Premios al meyor blogue nun ye tanto quien gane, sinón da-y movimientu y repercusión a la bloguesfera n’asturianu. Dalgo que, per otru llau, necesita.

-¿Ye un sofitu, anque seya moral, pa siguir actualizando’l blogue?

-Home, cualesquier amuesa de reconocencia o d’apoyu a lo qu’unu fai siempres s’agradez pero l’actualización va depender siempre del tiempu y de que considere o non que tengo dalgo interesante qu’asoleyar. L’actualización a lo llargo d’estos cuatro años d’actividá foi más bien irregular y les muestres d’apoyu y l’aporte de material fueron continuos, dalgo qu’ensin dulda aprecio.

-¿Qué oxetivos tien “Fueya en blanco”?

-Nun ye que tenga unos oxetivos definíos. Yo trato al blogue como una fueya onde asoleyar les mios esmoliciones pa col mundu, crítiques pa col sistema y soluciones pa camudalu. Últimamente tamién intenté disponer d’artículos d’opinión o distintos materiales didáuticos en llingua asturiana, pero la falta de tiempu impídeme qu’esta estaya medre. Pero si entramos a falar de les estayes que se trataron últimamente en Fueya en blanco puedo enumberate delles: Normalización Toponímica, Corrupción, Solidaridá con despidíos d’empreses asturianes, Antitauromaquia, semeyes que considero interesantes por valir hestóricu o de normalización llingüística y analís de les sovenciones o del asturianu nes webs de los ayuntamientos.

-Nel so pefil de Facebook dixo que nun yera mui amigu de les redes sociales, pero “Fueya en blanco” yá ta n’elles, ¿qué opina, son una forma de dar a conocer los blogues o tán acabando con ellos?

-He de reconocer qu’agora mesmo sí que-y tengo pilláu’l puntu al tema de les redes sociales. Nun tengo perfil personal nengún, porque camiento qu’esiste demasiada superficialidá nesti tipu de ferramientes qu’ufre la rede. Sicasí, considero que pue ser un bon preséu p’aldericar con xente con inquietúes asemeyaes y facer microblogging, por eso entamé cola cuenta de Facebook y la verdá ye que toi satisfechu. Paezme que les redes sociales, al traviés del microblogging, van ser el futuru, pero nun creo qu’acaben del too col formatu blogue igual que nun morrió’l foru, nin otros formatos que yá nun tán de moda.

-¿Cuánta xente llee’l so blogue?

-Los dos primeros años tenía un contador nel blog y algamara les 30.000 visites nesi tiempu, pero eso nun quier dicir nada, yá qu’una mesma persona pue entrar varies vegaes y facer medrar el númberu de visites. Acabé por quitalu. Yá nun ye un tema pol que tea interesáu. Agora mesmu nun sé con esactitú cuales sedrán les cifres nin ye un tema que me quite’l sueñu.

La xente que sigue’l blogue con regularidá, yo creo que yá ta afitao y la que non, suel ser dalgún despistáu qu’entra por dalguna de les etiquetes d’entraes anteriores dende “elecciones catalanas” a “llingua asturiana”. Siempre hai tamién dalgún qu’otru qu’entra a emporcar nos comentarios, pero son los menos.

-¿Qué momentu vive la blogosfera n’asturianu?

-Vive un momentu d’estancamientu. Tampoco ha de mos esmoler demasiao porque ye la tónica xeneral na rede. Internet evoluciona rápidamente ya igual que nel so día hebo’l boom de los foros y dempués de los blogues, agora ye’l momentu de les redes sociales.

-¿Sigue los blogues asturianos en castellán? ¿Qué diferencies atopa colos escritos n’asturianu, sacante la evidente?

-Sigo varios sí, principalmente d’oponión política, d’actualidá nel mundu del cine y divulgación científica, pero procuro lleer de too un poco. Obviamente nun mos podemos comparar con una comunidá llingüística como ye la castellanofalante. Como dixi enantes, la escayencia de la bloguesfera ye xeneral y nos blogues en castellán tamién se ta notando.

Les principales diferencies son temátiques, yá que pues alcontrar blogues en castellán que falen de cualquier tema, con una mayor participación de la xente nos comentarios y formando una verdadera comunidá, cosa qu’equí nun tenemos. D’otra banda, en defensa de la bloguesfera n’asturianu he de dicir, que tenemos una rede de blogues bien curiosa, que s’organiza polo menos una vegada al añu y que frente a les crítiques sobre’l “monotema” llingüísticu, hai de tener en cuenta que cuando emplegues una llingua que quieren dexar morrer y qu’oficialmente nun esiste pa naide, ye normal que, per dalgún llau, tenga que salir la rabia.

-Si nun tuviera ganao, ¿quién-y prestaría que fuera ganador del so premiu?

-Igual queda feo falar d’esti tema porque van enfadase los compañeros, pero si tuviera que moyame diría Frayando cadenes y Esti Home Allorió, yá que son los blogues colos que más soi a identificame dientro de la bloguesfera y colos que meyor se complementa Fueya en blanco.

-¿Qué-y paecen el restu de blogues premiaos?

-González y González merecen cualesquier reconocencia que se-y dean, vengo siguiéndolos cuasi dende’l so entamu y ye una pena qu’ultimamente nun actualicen tanto porque son perbonos. Sobre’l blogue del Conceyu Nacional del Liriu, nun ye unu de los que más siguiera como llector, pero la so actividá pola difusión y reconocencia d’esi deporte tradicional paezme encomiable y allégrome de que’l públicu lo valorare asina.

-¿Tendríen d’apoyase los blogues n’asturianu dende les instituciones?

-Home, nun creo que seya competencia de les instituciones metese en foros d’opinión onde nun pinten nada y onde les más de les vegaes son l’oxetu de la crítica. Pa caltener la independencia y nun mercar voluntaes, lo meyor sedría que non. Lo que sí habríen de facer ye desendolcar, de toes toes, una Política Llingüística afayadiza pa cola realidá del país, que permita reconocer los derechos llingüísticos de los falantes y qu’éstos los puedan exercer como ciudadanos asturianos que son. La política de la sovención pola sovención p’acallar boques y desactivar al movimientu de reivindicación llingüística habría d’acabar.

-¿Qué proyectos tien pa los conteníos del so blogue en 2011?

-Fueya en blanco ye l’espeyu de los mios proyeutos propios, de los proyeutos que comparto ideolóxicamente y de los que participo. Polo tanto, nel planu de los proyeutos propios, ente otres coses siguiré trabayando nel Informe sobre la discriminación llingüística n’Asturies, un tema pocu espardíu pero qu’entamara a trabayar l’añu pasáu con Xuristes pol Asturianu y que voi intentar retomar. Siguiré alministrando y editando na Uiquipedia y afalando a la xente a que trabaye n’ella. Siguiré espardiendo’l trabayu que se ta faciendo cola normalización toponímica y quexándome a los organismos oportunos pal so cumplimientu y más cosuques perhí.

Nel planu de los proyeutos nos que participo, nun hai qu’escaecer que 2011 ye añu eleutoral y la campaña política pa les eleiciones de mayu va tener un pesu mui importante nel conteníu de Fueya en blanco. El mio apueste como militante ye pola presencia de la xuntanza del nacionalismu d’izquierdes nes instituciones y el blogue va ser una de les mios ferramientes onde lo espeyar.

La Pola Siero acueye la entrega de los Premios al Meyor Blogue de 2010

Tamién te podria gustar