Portada Sociedá Visitantes al Fórum de Barcelona denuncien l’ausencia del asturianu en grandes eventos

Visitantes al Fórum de Barcelona denuncien l’ausencia del asturianu en grandes eventos

by asturnet

La llingua asturiana nun participa nel Fórum de les Cultures Barcelona 2004, o a lo menos permanez bien escondida. Visitantes al macroespaciu allugáu na Ciudá Condal denuncien l’ausencia del asturianu n’eventos significativos del Fórum, empezando pola esposición ‘Voces’, que reivindica la diversidá llingüística’l planeta al traviés d’un recorríu por dellos de los 5.000 idiomes que se falen nel mundu.

De fechu, la llingua asturiana nun apaez nin nel catálogu de l’amuesa, nin nel so cd de presentación, qu’inclúi 62 ficheros d’audio d’otres tantos idiomes, ente ellos l’araucanu, l’armeniu, el cingalés, el guaraní, el malayu, el swahili, el vietnamí y les cuatro llingües oficiales del Estáu español (castellán, catalán, gallegu y euskera).

Los organizadores del Fórum presentaron en febreru pasáu la esposición ‘Voces’ -abierta del 9 de mayu al 26 de setiembre nel recintu’l festival multicultural- como “una apuesta a favor de la conocencia llingüística del mundu” asitiada nun gran espaciu con capacidá p’acoyer a milenta persones al mesmu tiempu.

La falta de presencia de la llingua asturiana nel macroeventu de Barcelona vien a confirmar el barruntu asoleyáu 24 hores antes de l’apertura del Fórum pol director de la Oficina de Política Llingüística del Principáu, Ramón D’Andrés, quien aseguró que, a lo menos dende’l Gobiernu autonómicu, nun se xestionara la presencia de la llingua asturiana nel eventu catalán por problemes de plazos y de planificación.

Magar de too ello, el director xeneral de Turismu de Barcelona, Pere Durán, que visitó Uviéu na viéspora de l’apertura del Fórum al públicu, garantizó entós la inclusión del asturianu na bayura d’idiomes que l’eventu reivindica al entender cada perda d’una llingua como la desapaición dafechu d’una forma singular d’interpretar la vida y, poro, d’un ricu elementu de diversidá.

Ficha de la esposición ‘Voces’ na web del Fórum

Tamién te podria gustar