Vía llibre a la catedral civil’ de Sevilla

21 ochobre 08:21 2020 Imprimir

Dempués de décades d’ides, veníes, pleitos, alcuentros y desencuentros el proyectu pa recuperar les Atarazanes de Sevilla, un edificiu consideráu como la catedral ‘civil’ de la ciudá, paez finalmente empobináu. Anque tratándose de los antiguos estelleros medievales de Sevilla nada puede afirmase con absoluta seguridá.

La conseyera de Cultura de la Xunta d’Andalucía, Patricia del Pozu, considera qu’esta vegada’l proyectu pa convertir al edificiu nun gran centru cultural va salir alantre, ya inclusive suxure la fecha de 2022 pa la so puesta en marcha.

Un proyectu nel que la Fundación La Caixa caltien la so promesa d’invertir 10,8 millones d’euros y que’l so costu final podría rondar los 16 millones, incluyíu’l IVA. La diferencia va ser apurrida pola Xunta d’Andalucía, que yá tendría ensobiada’l financiamientu necesariu, según delles informaciones.

La hestoria recién de les Atarazanes remontase a dolce años atrás, pero la so hestoria real toma dellos sieglos. En 2009, La Caixa y l’entós Xunta socialista anunciaron que l’impresionante edificiu medieval, güei zarráu al públicu y ensin usu, convertir na see del Caixaforum que la entidá bancaria diba crear na ciudá. Un proyectu que finalmente decayó.

Les Atarazanes, que se caltien nel barriu del Arenal, llegó a tener diecisiete naves qu’ocupaben una gran escampada d’arena frente al ríu Guadalquivir. Tuvieron operatives entre los sieglos XIII y XV. En 1969 fueron declaraes Monumentu Históricu-Artísticu y en 1985 Bien d’Interés Cultural.

Les dificultaes, los desalcuerdos, la desidia alministrativa y el celu de dalgunos conservacionistas fueron retrasando una y otra vez el proyectu, encargáu al arquiteutu Guillermo Vázquez Consuegra. Hasta que La Caixa fartóse y decidió construyir el so centru cultural na zona que güei se conoz como Torre Sevilla, n’otra zona de la ciudá.

Vencíes les reticencies d’Adepa, agora toles partes, entre les que figuren la mesma Adepa, la Fundación La Caixa, la Fundación Cajasol y la Xunta d’Andalucía dan lluz verde al proyectu de Vázquez Consuegra pa crear un gran centru d’alcuentru de Sevilla col Nuevu Mundu, que quier inaugurase en 2022 con una gran esposición con motivu del quintu centenariu de la culminación de la primer vuelta al mundu entamada por Magallanes y rematada por Elcano. Una epopeya, la del portugués y el vascu, que tardó menos tiempu en llevase a cabu que l’allampada recuperación de les Atarazanas.

  Categories: