Portada Emigración Valledor pon a los emigrantes como exemplu d’amor pol país y pola so identidá

Valledor pon a los emigrantes como exemplu d’amor pol país y pola so identidá

by asturnet

El Conseyeru de Xusticia y Esteriores Francisco Javier García Valledor punxo como exemplu d’asturianismu a los emigrantes repartíos per tol mundu: “Son un exemplu d’amor y procuru pa cola cultura, el folclor y la llingua d’Asturies qu’oxalá tuviéremos equí -otru gallu nos cantara”, afirmó nun actu llenu d’emoción nel que se reconoció’l llabor de los artistes que llevaron la nuestra cultura a la xente l’esterior. Na gala, l’anécdota protagonizóla Xune, cantante de Dixebra, qu’agradeció la distinción al grupu con humor: “Nunca pensé que nos fuera a dar un premiu el Gobiernu”, p’añedir, en serio que lo cambiaba “guapamente pola oficialidá pal asturianu”.

La reivindicación esperesada pol vocalista de Dixebra nun rompió’l protocolu d’un actu nel que taba latente el sentimientu d’identificación cola cultura más comprometida con Asturies. Asina lo manifestó Valledor al reconocer el trabayu de los artistes y colectivos premiaos: “Sois vosotros los que caltenéis l’álitu d’asturianismu cola nuestra xente del esterior” y coyendo’l lema de la gala: “Asturies cola so xente”, añadió

que “güei Asturies ta cola so xente gracies a que vos mantuvistes el vínculu que nos axunta y que munches veces olvidamos que ye la nuestra cultura”. Una representación simbólica d’esti vínculu ente Asturies y la xente del esterior yera la litografía d’Astur Paredes entregada a cada premiáu y que l’artista realizó espresamente pa la ocasión col títulu: ‘Páxaru atlantis’.

La gala celebróse na Sala de Cámara del Audiotoriu d’Uviéu presentada pola escritora Ana Vanessa Gutiérrez y ente bloque y bloque de premiaos, foron sucediéndose les actuaciones en directu de dellos de los artistes y grupos presentes. Vicente Prado ‘El Pravianu’ abrió l’actu y darréu foron desfilando pel escenariu Mari Luz Cristobal Caunedo, Michael Lee Wolfe, Anabel Santiago, el cuarteto Torner, el coro ‘La Flor’ de L.lena y grupos de baile, pa finar cola presencia d’otru maestru gaiteru: Xuacu Amieva. Ente estes actuaciones hubo collaboraciones de luxu como los duos ente Anabel Santiago y Michael Lee Woolfe, y ente Xuacu Amieva y Mari Luz Cristobal Caunedo. L’actú remató cola interpretación xeneral del Asturies Patria Querida a los sones de la gaita d’Amieva.

Tamién te podria gustar