Portada Sociedá Uviéu noma nuevos Fíos Predilectos y Fíos Adoptivos

Uviéu noma nuevos Fíos Predilectos y Fíos Adoptivos

by redacción asturnews

La Comisión d’Honores y Distinciones del Conceyu d’Uviéu, presidida pol conceyal de Relaciones Institucionales, el popular Mario Arias, alcordó esta selmana, por unanimidá, el nomamientu de Carmen Ruiz-Tilve, Emilio Sagi y Jaime Álvarez-Buylla como Fíos Predilectos de la ciudá, y el de Concha Quirós como Fía Adoptiva d’Uviéu. Nel casu de Jaime Álvarez-Buylla y Concha Quirós, la distinción concedese a títulu póstumu.

Carmen Ruiz-Tilve, Cronista Oficial d’Uviéu dende 2002, “ye una persona que dedicó gran parte de la so dilatada vida a sopelexar tou rellacionar cola so ciudá, con Uviéu, con tolo uvieín, con gran entusiasmu, arrogancia, dedicación y enfotu, tou na so vida xiró en redol a Uviéu, ye por ello, qu’Uviéu tien de reconocer y compensar esta dedicación de dalguna manera”, tal como sostien l’informe que recueye la propuesta del so nomamientu como Fía Predilecta de la ciudá.

Nel casu d’Emilio Sagi, l’informe nel que se-y propón como Fíu Predilectu d’Uviéu, destaca que “nació n’Uviéu nel senu d’una familia con una gran tradición musical. Nietu d’Emilio Sagi Barba y sobrín de Luis Sagi Vela, dambos barítonos de reconocíu prestíu, amás de fíu d’Enrique Sagi Liñán, ye l’últimu miembru d’una familia que marcó de dalguna manera la hestoria non solo de la zarzuela sinón tamién de la ópera”.

L’informe que propón la figura de Jaime Álvarez-Buylla como Fíu Predilectu d’Uviéu, a títulu póstumu, recueye que “punxo en marcha’l Serviciu de Fisioterapia y Rehabilitación nel Ambulatoriu dependiente de l’antigua Caxa Nacional. Dirixió la acabante inaugurar Residencia de La nuesa Señora de Cuadonga, centru de rehabilitación pioneru n’España o la so iniciativa de traer a Uviéu la primer unidá móvil de donantes de sangre d’Asturies”, y que “ayudó a definir cómo podría resolvese la situación de los enfermos imposibilitáu y precisar de trasfusiones, poniendo les bases de la Hermandá de Donantes de Sangre del Principáu d’Asturies, fundada’l 30 de mayu de 1972”.

A lo último, la propuesta por que se nome a Conchita Quirós Fía Adoptiva d’Uviéu, a títulu póstumu, destaca de Quirós que “foi una muyer pionera que consiguió asitiar al establecimientu de Doctor Casal ente les diez primeres llibreríes d’España tocantes a volume de vientes y que, en plena pandemia, taba convencida de que «los llibros enllenen a la xente de fuerza en tiempos difíciles”.

Tamién te podria gustar