Uviéu noma Fíu Predilectu a títulu póstumu a Juan Cueto

Uviéu noma Fíu Predilectu a títulu póstumu a Juan Cueto
12 xunu 08:48 2019 Imprimir

La familia de Juan Cueto Nales ( 1942-2019), en concretu la so fía Ana, recibió esti vienres de manos del Alcalde en funciones, Wenceslao López, la distinción de Fíu Predilectu d’Uviéu a títulu póstumu para’l so padre, “unu de los uvieinos más universales”. L’actu tuvo llugar nun salón de plenos nel que nun faltaron los sos familiares, los sos compañeros d’oficiu, y los sos amigos, ente ellos Jaime Herrero, autor de la semeya de Cueto, asitiáu tres l’atril.

El 10 d’abril de 2019, el Conceyu d’Uviéu “aprobó por unanimidá conceder el títulu de Fíu predilectu a títulu póstumu a Juan Cueto” como “unu de los meyores intérpretes del tresformamientu continuu de la comunicación y de la relevancia del mundu audiovisual”, asina lo recordó’l secretariu municicpal, que lleó l’alcuerdu, suscritu por unanimidá de la Comisión d’Honores y Distinciones del Consistoriu. Nacíu en 1942 na cai Marqués de Santa Cruz, Juan Cueto estudió nos Dominicos, llicenciar en Derechu pola Universidá d’Uviéu, en Ciencies Polítiques pola d’Arxel y en Periodismu pola de Madrid. Columnista y críticu de televisión d’El País nos sos entamos, foi fundador y director de la Enciclopedia Temática d’Asturies, revistir Cuadiernos del Norte y de Canal Plus España “ esperiencia visisonaria pa entender el fenómenu audiovisual”, recordó’l secretariu municipal en referencia al escritor, periodista, profesor, director, guionista…xuna trayectoria prolífica. Intelectual finu, Cueto foi un personaxe decisivu, un uvieín y asturianu universal, un comunicador que provocó cambeos y apostó pola fusión de lo global y lo local”.

El so amigu y compañeru, Javier Cuervu glosó con acertada maestría y ciñu la so figura, confensado al entamu de la so intervención que “a Juan nun-y gustaba tar de cuerpu presente, taba en tolos prólogos pero non nes manifestaciones. La so relación con Uviéu yera complicada, ‘la ciudá madre de la vida padre’, asina la definía”. Y a sigo mesmu facer como “un  nómada intelectual”. Al periodismu, siguió Cuervu, “que ta fechu pal olvidu, Juan dexó-y un columnismo inolvidable (…) Juan Cueto foi pródigu en dalgún grau en dalgún de los cuatro sentíos de la palabra” y pollo “van dexame l’abusu de pidir una esceición pa esti títulu, que debería de ser Fíu Pródigu Predilectu d’Uviéu”.

L’Alcalde en funciones recordó que “ésti ye l’últimu nomamientu d’esta Corporación que tuvi l’honor de presidir mientres estos cuatro años. Gracies a el so hijia Ana por faelo posible. Juan Cueto vio clara la necesidá de vivir un mundu ensin fronteres. Dexó xuna cercu humanu, profesional y dixital malo de superar. Foi un visonario, gran conxustón y comunicador incomparable, un intelectual de referencia. Con esti nomamientu queremos reconocer el so orixe y sentinos arguyosos d’ello. Tamos equí pola so condición d’uvieina, descendiente del autor de Rexentar. Como bon  visionariu yá falaba de la área metroplitana d’Asturies ensin escaecese de les nales d’esta rexón. Con él comparto la reflexón de que’l localismu creciente escuende xuna Asturies menguante”.

La fía de Juan Cueto, Ana Cueto, estimó al Conceyu “la concesión d’esti títulu. Pa la nuesa familia ye un honor recibila y toi segura de qu’el mio padre sentiríase bien arguyosu por ello, porque yera primero de too uvieín y asturianu y asina lo demostró en toles facetes de la so vida” Y en recordando l’estractu del documental “Esta ye la mio tierra”, estimó esta reconocencia “a tolos que lo fixeron posible”.

El rexidor cerró l’actu adelantrando que “yá hai planiada xuna esposición itinerante de la figura y obra de Juan Cueto qu’esperamos que la corporación próxima participe n’ella”.