Portada Conceyos Uviéu da’l nome de “Fernando Casáu de Torres” a un paséu de Trubia

Uviéu da’l nome de “Fernando Casáu de Torres” a un paséu de Trubia

by redacción asturnews

La Xunta de Gobiernu del Conceyu d’Uviéu aprobó, por unanimidá, la concesión del nome de “Fernando Casáu de Torres” a un paséu de la Sienda Verde qu’escurre paralelu a la cai Suárez Inclán, en Trubia.

D’esta manera ratifica la propuesta del Presidente de l’Asociación pol Patrimoniu Históricu Industrial de Trubia, Manuel Antonio Güerta, de dar el nome de Fernando Casáu a esta zona. La memoria descriptiva na qu’enconten los sos méritos recuérdase que “en 2019 conmemorar en Trubia una doble efeméride de gran relevancia histórica. Per un sitiu, los 225 años del empiezu de los trabayos de la Fábrica d’Armes y, por otru, los 175 años de la llegada del xeneral Elorza. Para conmemorar estos fechos, la Fundación Municipal de Cultura del Conceyu d’Uviéu realizó una serie d’actos culturales en forma de ponencies y visites empuestes. D’acordies con esta importante celebración, revélase como fundamental homenaxar a la persona que fixo posible y tomó la decisión por que en Trubia instalárase una Real Fábrica de Municiones Grueses, que, a lo postrero, sería la Fábrica d’Armes de Trubia.

En 1792, énte los problemes de localización de les fábriques d’armes españoles, l’Estáu encarga buscar un nuevu allugamientu pa instalar una factoría de municiones. Esti encargu facer a Fernando Casáu de Torres, Inxenieru Xefe de la Marina, persona bien amestada a los entamos del procesu industrializador español, que yá taba n’Asturies poniendo en marcha la Reales Mines de Llangréu, llevantando un fornu de cok y, darréu, dirixiendo les obres de canalización del ríu Nalón.

N’ellaborando’l so dictame, Casáu dictamina que’l llugar escoyíu sía Trubia. Deber por tantu a esti personaxe tou l’aportar hestóricu de Trubia, amestáu a la so fábrica d’armes, polo que consideramos la necesidá y delda histórica de dar el so nome a un espaciu públicu de Trubia”.

Otru puntu en favor d’esti allugamientu ye qu’esta sienda llega hasta’l ríu Nalón que “tuvo un proyectu de canalización que les sos obres dirixió Casáu de Torres”. Asina, “recoyendo’l deséu de numberosos vecinos, lo mesmo que de l’Asociación pol Patrimoniu Históricu Industrial de Trubia y del propiu Conceyu, encabezáu pol Sr. Alcalde, dase reconocencia a una persona imprescindible pa configuración de la población como polu industrial y otorga-y un relevancia nacional, al par de dexar el surdimientu d’esta villa nel nuesu conceyu”.

Tamién te podria gustar