Portada Turismu Uviéu aprueba l’adhesión a la Rede Mundial de Ciudaes amigables coles persones mayores

Uviéu aprueba l’adhesión a la Rede Mundial de Ciudaes amigables coles persones mayores

by redacción asturnews

El plenu ordinariu de xineru, el primeru del añu, empezó con unes palabres del alcalde, Wenceslao López, n’alcordanza del vicepresidente de Cuba, l’asturianu José Ramón Fernández, fináu’l pasáu 6 de xineru y finó cola firma del compromisu d’adhesión a la Rede Mundial de Ciudaes amigables coles persones mayores.

Dientro de la comisión plenaria d’Economía ya Interior, nel puntu sobro la rectificación del erru na Plantiya de 2018, el conceyal popular, Eduardo Rodríguez criticó qu’entá nun empezara la tramitación del presupuestu, “¿Por qué esa ausencia de xestión y de prórroga presupuestaria. Empezóse a trabayar bien tarde nos presupuestos. Ensin necesidá de comparanos con conceyos vecinos, Uviéu ye’l coche escoba”, magar repitió’l so votu favorable. El dictame de la comisión foi votáu por unanimidá.

El siguiente puntu del orde del día, l’aprobación Definitiva del cambéu de los Reglamentos Orgánicos de Gobiernu y Alministración y de Participación Ciudadana (Conseyu Social) foi aprobáu por unanimidá. Al respective de l’aprobación del compromisu d’adhesión a la Rede Mundial de Ciudaes amigables coles persones mayores, esta propuesta foi defendida pola concejala d’Atención a les Persones, Marisa Ponga. La conceyala recordó que “un terciu de la población uvieina tien más de 65 años” y abogó pola candidatura d’Uviéu “pa reconocer la diversidá de la población mayor y promover la so inclusión social y la so forma de vida”. Pol PP, Eduardo Rodríguez recordó qu’hai ciudaes como Madrid, Barcelona o Santander que “lleven más de cinco años xuntaes a esta iniciativa” y sorrayó que “formar parte de la Rede de Ciudaes Amigues cola infancia y nun faelo cola Rede Mundial de Ciudaes Amigables coles persones mayores ye daqué impensable porque esti proyectu precisa l’ayuda de toles alministraciones”. El dictame de la comisión foi aprobáu por unanimidá.

Nel apartáu de proposiciones d’urxencia presentáronse dos, una d’elles referente a l’ampliación del Muséu de Belles Artes y l’analís de la posición del Conceyu sobro esti asuntu. Defendió la urxencia la concejala popular, María Ablanedo. “Solicitamos una serie de xuntes colos grupos políticos pa tener una posición unánime per parte del Conceyu una y bones la segunda fase del Muséu ye prioritaria. Somos responsables d’un terciu del caltenimientu d’esti Muséu y precisamos, unánimemente, saber qué queremos sobro él”. El conceyal de Cultura, Roberto Sánchez Ramos, aportunó en que “l’equipu de gobiernu ye absolutamente favorable a la inversión nel Muséu, por qu’ameyore y faigan ampliaciones pero les obres correspuenden a la Xunta Xeneral del Principáu y eso nun tien nenguna urxencia. El Muséu pasó anguaño de les 100.000 visites, col sofitu del Conceyu d’Uviéu”. La urxencia hai ablayáu por 14 a 13 votos.

Sobro’l sofitu a la idea d’una incubadora pa La Vega, por que’l Conceyu collabore cola Cámara de Comerciu y sofite esti proyectu, defendió la urxencia’l conceyal popular, Gerardo Antuña: “Ye un proyectu que vieno de fora, de la Cámara de Comerciu y creemos que tien d’aunir el sofitu del gobiernu rexonal y nacional pero decididamente tamién del municipal”. Pa defender la non urxencia intervieno Rubén Rosón, quien aseguró que l’interés del PP “llega tres la mio xunta col presidente de la Cámara de Comerciu. Puede ser un proyectu bien importante pero’l PP pretende faer partidismu con él”. La urxencia decayó por 14 votos a favor y 13 en contra.

Nel apartáu d’entrugues, l’Alcalde indicó qu’entiende que les entrugues sobro Priorio van resolver nel plenu estraordinariu. Sicasí, el conceyal de Ciudadanos, Luis Pacho volvió reclamar una respuesta. Dar el conceyal Ignacio Del Pandorial, aportunando en que yá se respondieron en comisión. “Nun se dictó providencia pela mio parte y sí  empecipióse un espediente”.
Luis Zaragoza plantegó una entruga sobro’l conflictu de TUA y quixo saber si l’Alcalde yá realizó un estudiu sobro posibles irregularidaes ya incumplimientos y si dende l’equipu de gobiernu van intentar dalgún tipu d’acción pa solucionar el conflictu. Ana Rivas, concejala de la área, recordó que “llevamos  un mes con esti procesu y l’equipu de gobiernu tuvo interviniendo siempres que dalguna de les partes pidir”.

Tamién Zaragoza quixo saber por qué’l PP llega tarde pal proyectu de la incubadora na Vega y reclamó información sobro’l proyectu. Rubén Rosón esclarió que la moción vien precedida “d’una xunta que yo, como representante, caltuvi col presidente de la Cámara de Comerciu”.

María Ablanedo preguntó sobre l’estáu de la capiya de La Cadellada, l’estudiu de la caxa escénica del  Teatru Campoamor y el conveniu con Forma Antiqva. L’Alcalde aportunó nel compromisu con La Cadellada.
Agustín Iglesias Caunedo, el voceru del PP, pidió información sobro la ellaboración de la cartografía base del PGOU, cuálos son les prioridaes pa la renovación y cuálos son les prioridaes. Y Caunedo presentó un documentu, llegáu al rexistru, pola empresa axudicataria nel que “considera que tien de celebrase una xunta, yá n’avientu. El Conceyu entá nun contestó a esti requerimientu”.

Tres les daciones de cuentes, la sesión plenaria ratificó por unanimidá la declaración  institucional relativa a solicitú de l’Asociación Española Derechu a Morrer Dignamente Asturies (DMD-Uviéu). Por esta entidá intervieno na sesión Pilar Cartón. “Demasiaos ciudadanes y ciudadanos de la UE siguen careciendo un sufrimientu innecesariu a lo llargo de la so vida. Ye un derechu básicu del ser humanu qu’o debe de perdese en nenguna etapa de la vida. Pidimos la reconocencia llegal de la eutanasia. El derechu a la muerte digna ye unu de los derechos humanos y los conceyos, como instituciones más cercana a la ciudadana, deben de velar pol so cumplimientu”. L’aprobación d’esta declaración “ye un xestu de cercanía del Conceyu coles persones mayores”, indicó.

Tamién te podria gustar