Portada Educación Unu de cada cuatro alumnos asturianos acaba la ESO con materies pindies

Unu de cada cuatro alumnos asturianos acaba la ESO con materies pindies

by redacción asturnews

Unu de cada cuatro alumnos asturianos acaba la ESO con materies pindies y casi’l 97% de los estudiantes de centros privaos remata la Secundaria, frente al 83% de la pública.

Dicen les estadístiques que los alumnos asturianos salen, polo xeneral, bien paraos de cualquier comparancia. L’Informe TRÍA, que tantu da que falar siempres, asítianos, ello ye que percima de la media nacional. Siquier nel rendimientu en Ciencies y Matemátiques. Agora delles cuestiones son acotaes poles Resultancies académicos del cursu 2017-2018′, informe publicáu pol Ministeriu d’Educación y qu’analiza en detalle los porcentaxes d’ésitu, cursu per cursu y etapa per etapa. Y a los asturianos hai coses que se-yos empapicen’. Asina, unu de cada cuatro estudiantes remata la etapa de Secundaria con materies pindies. Un porcentaxe que varia, sía que non, de manera notable según el tipu de centru nel que s’estudie.

Nos centros públicos, los que ‘abasnen’ dalguna asignatura al rematar cuartu de la ESO suponen el 27%, ente que na privada son un 11,5%. Nada menos que dieciséis puntos de diferencia. En mediu, l’alcordada, col 20,8%. Porque esa ye otra de les cuestiones que les estadístiques dexen bien clara: les enormes diferencies qu’esisten nos porcentaxes de promoción entre xuna y otra rede.

De primeres, esi 25% d’alumnos que van pasar a Bachilleratu ensin superar toles asignatures. Según la normativa actual, los alumnos promocionen en Primaria, polo xeneral, ensin asignatures pindies, anque pueden tener dalguna suspendida, siempres que nun sían les trés más importantes: Llingua, Matemátiques ya Inglés.

Con una esceición: si yá repitieron cursu, tienen que promocionar obligatoriamente. En Secundaria pueden dir pasando de cursu con dos materies pindies, siempres que nun sían Llingua y Matemátiques y de la mesma forma promocionen al llegar a cuartu si deseyen pasar a Bachilleratu. Les cifres de cuartu son un pocu peores que la media española.

D’esta forma, dicen les estadístiques del Ministeriu d’Educación que los alumnos asturianos lleven bien la Primaria y que, polo xeneral, el 98% llogra pasar de cursu en cursu, dende primeru hasta sestu, ensin problemes. Solo un apunte: nos colexos privaos de la comunidá rexistra un atayante 100% d’alumnos que promocionen.

Al llegar a Secundaria les coses tuércense. En primeru y segundu, llogren pasar de cursu’l 92% aprosimao, anque ente’l 20% y el 26% fainlo con materies suspendíes. Al llegar a terceru la cosa empiora, con un 86% de promocionaos y en cuartu, el 85,8%. Esto ye, hai casi un 15% d’estudiantes nes aules asturianes que nun son capaces de superar l’últimu cursu de la ESO. La cifra ye esactamente igual na media española.
Muncha diferencia

Pero habría qu’estremar por tipu de rede. Porque falamos de medies, pero la diferencia ente’l porcentaxe d’alumnos que promociona na rede pública y na privada puede alloñase en munchos puntos. Baste solo un datu: nos centros públicos d’Asturies llogra promocionar en cuartu de la ESO ensin nenguna materia pindio un 55,8% de los estudiantes. Nos privaos (non alcordaos) el porcentaxe ye nada menos que 30 puntos cimeru: el 85,2% acaba la Secundaria con toles asignatures aprobaes.

Les diferencies danse tamién nel Bachilleratu, que ye la etapa importante a tener en cuenta pa la nota de la EBAU. Nesti casu nun esiste rede alcordada, yá que nun ye xuna etapa obligatoria. Con éses, el 85% de los estudiantes d’institutos públicos llogra superar el primer cursu, anque solo’l 60% facer ‘llimpiu’; esto ye, con toles asignatures aprobaes. Bien distintu ye’l perfil na privada, onde acaba’l cursu casi un 97% del alumnáu y más del 80% superó toles materies. Dase la circunstancia de que los alumnos de Ciencies son los que meyores resultaos llogren. Y llega segundu cursu de Bachilleratu, últimu pasu antes de la Universidá. Terminar el 80,6% de los estudiantes de la pública, pero’l 94,2% de la privada.

Tamién te podria gustar