Portada Escéniques Una reflexón sobro la felicidá con “El cayente” aporta al Teatru Palacio Valdés

Una reflexón sobro la felicidá con “El cayente” aporta al Teatru Palacio Valdés

by redacción asturnews

La compañía arxentina Banfield Teatru Ensamble llega a Avilés pa presenmtar una reflexón sobro la felicidá con “El cayente” , la obra escrito y empobinao por Nelson Valente, que ye la so única cita n’España fora de Cataluña, precedida pol ésitu de crítica y públicu.

La semeya de dos pareyes nel maduror, una traxicomedia na que s’enceten conflictos universales: dende la llibertá a la gastadura de les relaciones interpersonales.

El Teatru Palacio Valdés vuelve amosase como llugar d’acoyida d’espectáculos teatrales internacionales de reconocíu prestíu. Nesta ocasión, llega a la ciudá de la mano de la conceyalía de Cultura y escenAvilés “El cayente”, la obra escrito y empobinao pol arxentín Nelson Valente, xuna reflexón sobro la felicidá alredor de dos pareyes amigues nel maduror de la so vida. Podrá vese nel coliséu avilesín el miércoles 5 d’avientu a les 20.15 hores.

La espectación ye máxima, y el ritmu de vienta d’entraes bien altu. Entá queden, pero yá son bien poques les disponibles, a un preciu que bazcuya ente los 10 y los 22 euros, en función de la zona del teatru. Pueden adquirise nos calces habituales, les taquilles de la Casa de Cultura, del Centru Niemeyer, tardar de la representación dende dos hores antes del empiezu de la función na taquilla del Teatru Palacio Valdés, y de forma telemática, en  https://entraes.liberbank.es/palaciovaldes.

¿Qué pasa si dempués de cuarenta años xuntos, nuna pareya surde la entruga de, “ámesme”? La propuesta de Nelson Valente, que dirixe’l so propiu testu, empieza con esta bomba que los sos añicos va recoyer el públicu en forma de rises y reflexón nuna hora de trabayu que, de la mano d’unes actrices y actores esperimentaos y curtidos na escena arxentina, Lide Uranga (Nelly), Cristina Pachi Molloy (Susana), Carlos Roses (Antonio) y Enrique Amido (Pedrete), trescurre n’apenes un sollutu.

“La xente rise nos primeres cincuenta minutos, y dexa de facelo nos últimos diez”, dicía Nelson Valente, l’autor, que recreció una pieza curtia propia hasta da-y la forma actual, y que tamién dirixe. Enceta dende’l realismu más absolutu, les decisiones que se tomen nel maduror de la vida, interrogantes y conflictos universales, el valor de la llibertá, la gastadura de les relaciones interpersonales. Falar de pasión, de les miseries humanes, apuntaba Valente.

Una reflexón averada a la manera na que se constrúi la felicidá. El venceyu, les rutines xestaes ente dos pareyes, dos homes y dos muyeres, amigos dende va llargu tiempu, que van saltar pel aire nun domingu cualesquier nel que s’axunten pa falar. Como esplicaba l’autor nuna entrevista recién en Radio Nacional d’España: “Llevo unos años empeñáu en poner una lente sobro delles situaciones cotidianes de violencies que naturalizamos; de primeres causen gracia y dempués reflexón sobro lo que se vio”.

En Cataluña, representada na barcelonesa Sala Villarroel, y tamién en L’Hospitalet, l’ésitu de públicu y de crítica foi unánime, como asocedió dende’l so llanzamientu en Bonos Aires, nel espaciu escénicu del Banfield Teatru Ensamble.

Más información

Tamién te podria gustar