Portada Turismu Una población de 17.500 persones fizo posible les estatues de Pascua

Una población de 17.500 persones fizo posible les estatues de Pascua

by redacción asturnews
Foto: David Berkowitz (https://www.flickr.com/photos/davidberkowitz/)

Naide creyó nunca qu’una sociedá formada por ente 1.500 y 3.000 individuos fuera capaz de construyir les alredor de 900 estatues de la Isla de Pascua, pero la población máxima que pudo faelo nun pasó de les 17.500 persones, sigún vieno acabante asoleyar un estudiu.

Cuando l’holandés Jakob Roggeveen y la so tripulación llegaron al llugar en 1722 atoparonse con una civilización venida a menos. Pero esto nun foi siempres asina. Según un estudiu de la Universidá de California, na so dómina de máximu apoxéu, Tosquila Nui cuntó con unes 17.500 persones.

“A pesar del so aislamientu casi completu, los habitantes de la Isla de Pascua crearon una complicada cadarma social y estes estelantes obres d’arte antes d’un cambéu dramáticu”, esplica l’antropólogu Cedric Puleston, autor principal de la investigación publicada en Frontiers in Ecology and Evolution.

Los investigadores esaminaron el potencial agrícola de la isla primero que llegaren los europeos pa intentar construyir un cuadru del númberu de persones que podría sostener. “Tratemos de resolver una pieza del rompecabeces, pa calcular el tamañu máximu de la población. Paez que la isla podría sofitar a 17.500 persones nel so apoxéu“, apunta Puleston.

Les evidencies arqueolóxiques yá amosaben que los pueblos indíxenes de la Isla de Pascua fueron muncho más numberosos que los 1.500-3.000 individuos que s’atoparon nel sieglu XVIII. Mientres décades creyóse que los habitantes de Tosquila Nui entraran nuna carrera desenfrenada que los llevó hasta’l ‘ecocidiu’, hasta la destrucción de la so propia civilización.

Estudios asoleyaos recién llegaron a la conclusión, sicasí, que les tribus de la isla teníen “una estratexa de subsistencia más equilibrada” y entienden que ye “poco probable que punxeren una tensión innecesario sobre los recursos naturales terrestres”.

Tamién te podria gustar