Portada Hestoria Una decena de collectivos xúnense pa cellebrar el 70 aniversariu de la revolución d’ochobre

Una decena de collectivos xúnense pa cellebrar el 70 aniversariu de la revolución d’ochobre

by asturnet

Tres esposiciones, una novela, varies proyecciones, un recital y una marcha pa evocar la revolución asturiana de 1934. Una decena de collectivos xunen esfuerzos pa conmemorar el 70 aniversariu de los sucesos revolucionarios con un programa d’actos que van prollongase a lo llargo de tol mes en llocalidaes de les cuenques mineres, Uviéu y Xixón.

Nes cellebraciones ocupará un espaciu propiu l’Asociación d’ex presos y represaliaos del franquismu, qu’amás de pesllar los actos con una conferencia prevista pal 29 d’ochobre na Casa Duró de Mieres, entamará una esposición con materiales hestóricos que podrá visitase nesi mesmu llugar na segunda quincena d’ochobre y, del 4 al 15 d’esi mes, en Llangréu.

Otres dos amueses intentarán recuperar na cabecera de la cuenca’l Caudal l’alcordanza del ambiente revolucionariu: Una nel institutu Bernaldo de Quirós y otra na Casa Duró, con participación d’artistes contemporáneos. Uviéu acoyerá, pol so llau, la presentación de la novela ‘La sombra del tren’, obra de Marcelino Iglesias, na tarde’l 7 d’ochobre.

Completen el programa de conmemoraciones un recital poéticu nel Atenéu Obreru de Xixón, el 14 d’ochobre, y dos cites sobro’l tarrén: una marcha a pie ente La Pola L.lena y La Vega’l Rei, el día 9, y un actu d’homenaxe a los revolucionarios asesinaos nel cimenteriu de Santiago d’Areñes, na llocalidá de Carbayín, el 24 d’ochobre.

Les cellebraciones del 70 aniversariu de la revolución tán entamaes n’andecha polos collectivos ya organizaciones Lliberación, Izquierda Xunida, Bloque por Asturies, Partíu Comunista d’Asturies, Fundación ‘Juan Muñiz Zapico’, Atenéu Obreru de Xixón, Sociedá Cultural Xixonesa, Conceyu Abiertu pola Oficialidá, Mocedaes Comunistes, Fundación ‘Horacio Fernández Inguanzo’ y Foru Arte Ciudá.

L’episodiu revolucionariu de 1934 orixinóse tres d’un llamáu fechu a nivel estatal en rempuesta a la entrada nel Gobiernu de tres ministros de dreches, anque los socialistes veníen alitando diba tiempu la revolución como fin tácticu pa camudar l’orde social y la drecha retrucaba a esa amenaza con posiciones cada vegada más reaccionaries, yá dende los primeros años del sieglu XIX. La revolución perduró sólo n’Asturies y foi derrotada militarmente depués de dos selmanes d’enfrentamientos a los que siguió una dura represión.

Programa íntegru de los actos

Tamién te podria gustar