Portada Tecnoloxía Una adaptación de Mozilla permite navegar por Internet n’asturianu

Una adaptación de Mozilla permite navegar por Internet n’asturianu

by asturnet

La rede, dende la llingua asturiana. Una adaptación del navegador Mozilla, desendolcada por voluntarios acordies col sistema de códigu llibre -ayenu al porgüeyu de les empreses y poro ensin ánimu de llucru- permíte-y al usuariu ver n’asturianu na so pantalla toles ferramientes pa la navegación por Internet, dientro d’una filosofía de construcción collectiva de la rede que moviliza a millones de persones en tol mundu.

Alternativu a otros navegadores como’l que proporciona Microsoft, el Mozilla incorpora un llector de corréu ellectrónicu y de noticies basáu nel motor Gecko, el mesmu qu’emplega el navegador de Macintosh, y ufre avances talos como una mayor seguridá énte posibles fallos, bloquéu de ventanes qu’apaecen automáticamente en pantalla y una gran proyección de futuru, gracies en gran parte a la so independencia respecto a la evolución d’empreses determinaes y a l’andecha con que ye desendolcáu por parte de voluntarios con conocimientos d’informática.

La versión disponible de Mozilla n’asturianu, que pue descargase gratis, ye la 1.4, dos pasos perbaxo del máximu desarrollu qu’algamó el navegador polo d’agora. Na mesma llista na que figura l’adaptación asturiana, tán disponibles les versiones de Mozilla n’otres llingües como l’euskera o el catalán.

Ente les ventayes que sorrayen los partidarios del usu’l códigu abiertu tán la posibilidá de que cualquier persona puea intervenir p’ameyorar el navegador y que queda abierta la puerta a posibles revisiones del códigu, fechu inviable n’otros navegadores comerciales y que permite atopar y pesllar ‘puertes traseres’ poles que los virus puen entrar nos equipos informáticos.

Sitiu pa descargar gratis Mozilla n’asturianu

Tamién te podria gustar