Portada Hestoria Un trabayu analiza les relaciones ente’l movimientu obreru y la llingua asturiana

Un trabayu analiza les relaciones ente’l movimientu obreru y la llingua asturiana

by asturnet

El movimientu obreru asturianu nun foi ayenu a la realidá llingüística y cultural del país onde desenvolvía la so llucha pola emancipación de los trabayadores. Esta ye la principal conclusión a la que llega l’hestoriador Rafael Rodríguez Valdés nun trabayu nel qu’analiza la presencia de la llingua asturiana nes publicaciones y actos de les organizaciones d’izquierdes y el mesmu usu oral que se facía de la llingua nun contestu social predominantemente asturfalante.

L’estudiu publicáu dientro la colección ‘Folletos de Historia’ del Atenéu Obreru de Xixón lleva’l títulu de ‘Llingua asturiana y movimientu obreru’. Nél investígase la presencia del asturianu nun periodu clave pa la formación y espardimientu de les organizaciones d’izquierdes, el comprendíu ente 1899, tres la perda de les colonies españoles n’Ultramar, y 1937, fecha de la caída del frente republicanu n’Asturies.La intención al entamar esti estudiu -declaró’l so autor na presentación de la obra esti viernes 29 en Xixón- foi la de “desmontar dellos mitos que veníen circulando alrodiu de la escasa, cuando non nula, vinculación de la izquierda hestórica d’Asturies cola llingua y la realidá cultural del país”. N’opinión de Rodriguez Valdes a estos prexuicios tienen contribuío sobremanera “tanto los propios hestoriadores como alcuando posiciones ideolóxiques interesaes” de l’Asturies actual.

Del resultáu d’esta busca l’hestoriador xixonés atopó una resaltable presencia de la llingua tanto en publicaciones y panfletos de les organizaciones d’izquierdes, como sobremanera na prensa de la dómina que “cuasi siempre espeya a los dirixentes y militantes obreros falando n’asturianu”, l’idioma que según l’autor d’esti trabayu “emplegaben esos homes na so vida cotidiana y por supuesto al dirixise públicamente a una xente predominantemente asturfalante”. Ente los afayos resaltables d’esta investigación Rafael Rodríguez Valdés fizo mención de les versiones alcontraes de La Internacional y otros himnos revolucionarios n’asturianu.

El folletu “Llingua asturiana y movimientu obreru” forma parte d’un trabayu d’investigación en marcha del hestoriador xixonés y presentóse nos locales de la entidá editora del mesmu, l’Atenéu Obreru de Xixón esti viernes 29. Unos díes enantes Rodríguez Valdés ufiertara un adelantru del conteníu del so trabayu nel marcu de les Xornaes Internacionales d’Estudiu de l’Academia de la Llingua Asturiana celebraes na facultá de Filoloxía d’Uviéu.

Tamién te podria gustar