Portada Sociedá Un terciu de los conceyos d’Asturies entamó los trámites pa revisar la so toponimia

Un terciu de los conceyos d’Asturies entamó los trámites pa revisar la so toponimia

by asturnet

La recuperación de la toponimia asturiana, una de les aspiraciones hestóriques del movimientu pola revitalización de la llingua, ye una realidá cada vez más cerca de cumplise. Venticuatro conceyos, un terciu de los que formen Asturies, solicitaron ya oficialmente l’iniciu de los trámites pa que los nomes de los sos llugares vuelvan a recobrar la so forma tradicional depués de décades de castellanización. Los últimos en sumase a esta llista, los dos conceyos con más población, Uviéu y Xixón. Los primeros que van ver oficializaos los sos topónimos Llanes, Carreño y El Franco.

Pocos meses después d’entamar los sos llabores la Xunta de Toponimia del Principáu tien visto llegar a la so mesa de trabayu les solicitúes de revisión de nomes de llugar de la mitá de los conceyos asturianos. Los más madrugadores a la hora de pidir la igua de la so toponimia: Carreño, Llanes y El Franco tienen ya cerráu el so espediente y preparáu pa que’l Conseyu de Gobiernu del Principáu-yos dea’l vistu bonu pa facelos oficiales. Según informaron a Asturnews fontes de la Conseyería de Cultura la oficialiación de la toponimia tradicional d’estos tres conceyos ye inminente y podía ser aprebada pel executivu autonómicu en feches mui prósimes.

En puerta pa rematar el so espediente toponímicu ta L.Lena, al que van siguir darréu los conceyos de Gozón, Ayer y Llangréu. Los últimos en xubise al carru de los ayuntamientos que piden una revisión de los sos nomes de llugar fueron Uviéu, que lo solicitó formalmenta va unos díes y Xixón, onde se celebró ya la primer reunión ente’l Conceyu y la Xunta de Toponimia.

Tamién te podria gustar