Portada Conceyos Un monte maliayu de Toroyes va convertise nun llaboratoriu vivu

Un monte maliayu de Toroyes va convertise nun llaboratoriu vivu

by asturnet

El Monte de Toroyes, en Villaviciosa, va convertise nun llaboratoriu vivu sobre la xestión de la castañal y l’agricultura tradicional. La casona allugada nesti monte va reformase pa convertila en 2012 nuna aula didáctica. El Director de Política Forestal anuncia que la obra de meyora del camín a Toroyes dende Priesca va llicitase en 2011, con un presupuestu de 298.668 euros.

El monte Toroyes ocupa 91,2 hectárees que s’arrexunten ente’l valle del ríu Llamargón y delles riegues. Ta constituyíu nel so mayor parte por parceles de vocación forestal. La mayoría de los praos tán abandonaos ya invadíos por carba.

La masa principal d’arboláu ta constituyida per monte baxu de castañal entemecida con dellos carbayos, bidules y árboles de ribera (omeros, sauces y fresnos), zona que sirve d’abellugu de la fauna de la zona. Amás, esisten abondoses especies protexíes como xardones y texos. Esti monte considérase una de les mayores y meyores mases de castañales d’Asturies d’un únicu propietariu. Les postreres curties realizáronse fai unos 50 años ensin llimpieza nin tratamientos silvícolas posteriores.

El conceyu de Villaviciosa clasificó la mayoría de los terrenes como Suelu d’Especial Protección del Paisaxe o como Suelu d’Especial Protección Forestal, lo que determina l’usu del suelu con criterios de caltenimientu.

L’oxetivu ye realizar una xestión integral de la masa forestal na que la especie principal ye la castañal empobinada sobremanera a la investigación y el desenvolvimientu del Plan Estratéxicu de la Castañal. Coles mesmes, nel marcu del Conveniu la Dirección Xeneral de Política Forestal, va enllantar nel monte un sistema de certificación forestal sostenible.

Tamién te podria gustar