Portada Sociedá Un informe sobro vivienda alerta de que’l 75 por cientu de la mocedá sigue viviendo en casa de los sos pas

Un informe sobro vivienda alerta de que’l 75 por cientu de la mocedá sigue viviendo en casa de los sos pas

by asturnet

Tres cuartes partes de los xóvenes asturianos entre 18 y 34 años d’edá viven entá na casa paterna y nun poseen domiciliu propiu. Asina lo recordaron güei responsables del Conseyu de la Mocedá del Principáu, con datos d’un informe sobro vivienda ellaboráu nel primer trimestre de 2004 y qu’alluga a Asturies como la comunidá autónoma con menor porcentaxe de mozos emancipaos.

La situación, acordies colos cálculos conteníos nel Observatoriu Xoven de Vivienda, nun ye más esperanzadora nel recuentu de mozos o moces qu’exercen como cabeza del so propiu llar: Alpenes un 14 por cientu de la mocedá asturiano ta nesi casu y procúrase a sigo y a la so xunidá familiar los recursos necesarios pa subsistir nuna casa distinta a la de los sos pas.

La llectura que’l Conseyu de la Mocedá -organismu qu’axunta y representa a estremaes asociaciones y collectivos xuveniles- fai d’eses cifres reconoz una exigua meyora nel mercáu llaboral asturianu, pero retrata un escenariu preocupante: La mocedá sigue padeciendo una tasa de desemplegu cercana al 20 por cientu, seis puntos mayor nel casu de les muyeres, y la “silenciosa” emigración xuvenil pon en peligru el futuru d’Asturies.

El Conseyu detiénse especialmente nesti puntu, qu’entiende como un esmolecedor procesu de “descapitalización humana”, al recordar que son precisamente los xóvenes con mayor cualificación los que se ven obligaos a emigrar fuera d’Asturies a la gueta d’un puestu de trabayu afayadizu.

Con esos argumentos na mano, el Conseyu de la Mocedá fai un llamáu al Gobiernu autonómicu a redoblar les sos polítiques públiques de mocedá, de mou especial nes estayes d’emplegu y vivienda, qu’entiende como sustanciales na emigración xuvenil y nel baxu índiz d’emancipación.

Web del Conseyu de la Mocedá del Principáu

Tamién te podria gustar