Portada Hestoria Un estudiu con láser certifica l’asediu romanu al gran asentamientu ástur

Un estudiu con láser certifica l’asediu romanu al gran asentamientu ástur

by redacción asturnews

Arqueólogos de Cantabria y Castiella y Llión documentaren recién nuna investigación, n’utilizando técniques de teledetección con láser, l’asediu romanu al que foi sometíu nel sieglu I Antes de Cristu en Les Llabraes, consideráu unu de los mayores asentamientos del pueblu ástur y allugao en Zamora.

La investigación sobro la expunación d’esi castru asitiáu ente les localidaes zamoranes d’Arrabalde y Villaferrueña va publicase nel próximu númberu de revistir “Estudios Humanísticos. Hestoria” de la Universidá de Llión, según informó unu de el autores del estudiu, l’arqueólogu José Ángel Fierro Gárate.

Esti arqueólogu cántabru sorrayó la importancia d’esi estudiu realizáu por él mesmu al pie de los arqueológos Enrique Gutiérrez, Rafael Bolado, los trés del colectivu Agger; Eduardo Peralta, del proyectu d’investigación Guerres Cántabres; y Julio Manuel Vidal, de la Xunta de Castiella y Llión.

La investigación apurre per primer vegada evidencies d’un asediu romanu a esi castru, al documentar el campamentu de La Mina y el “castellum” o campamentu militar avanzáu asitiáu al pie de la muralla más occidental d’El Marrón.

Esos dos allugamientos de los romanos mientres l’asediu fueron identificaos por aciu el procesáu de datos denomináu Lidar, una técnica de teledetección óptica que dexa llograr modelos dixitales del relieve y que s’emplega en prospección arqueolóxica.

El más grande d’ellos, el de la Mina, ocupaba seis hectárees y tenía capacidá p’allugar a unos trés mil homes y l’otru, d’una hectárea y asitiáu a 200 metros de la muralla ástur, tendría como finalidá la de hostigar a el defensores con catapultes, escorpiones y otra artillería de torsión, tal que s’hai documentado n’otros conxuntos similares de dómina romana.

Dende l’afayu nos años ochenta del sieglu pasáu de la denominada ayalga d’Arrabalde, un conxuntu de mediu centenar de brazaletes, colgantes, aníos y otres pieces d’oru y plata de la segunda Edá de Fierro atopaes en Les Llabraes, siempres se dio por fechu qu’esi castru foi asaltáu polos romanos y les xoyes despintar pa evitar el saquéu.

Sicasí, “hasta agora nun s’identificaren estructures que pudieren rellacionase con esa toma”, según esplicó José Ángel Fierro, que destacó amás que ye’l primer asediu d’esti tipu documentado nel territoriu de los ástures. Nel artículu, el autores espunxeron otres evidencies indirectes d’esi asediu, rellacionaes cola disposición de les distintes muralles del castru na zona d’El Marrón.

Tamién confirmaron la hipótesis plantegada enantes por unu de elosautores, Julio Manuel Vidal, na que consideraba que los asentamientos de Les Llabraes y El Marrón yeren un únicu castru de más de 40 hectárees de superficie. Esto convierte al antiguu pobláu de la provincia de Zamora en “unu los más grandes, si non el mayor, de los conocíos” del pueblu ástur.

Con ello aliméntase amás el discutiniu nel ámbitu de la investigación histórica sobre la localización de la ciudá ástur de Lancia, que tradicionalmente asitiase en Villasabariego (Llión) pero que dellos autores plantegaron que pudiera tar nel castru de Les Llabraes.

Tamién te podria gustar