Portada Cine Un documental ensalza’l conflictu llaboral de Duro Felguera como una hestoria “épica y única n’Europa”

Un documental ensalza’l conflictu llaboral de Duro Felguera como una hestoria “épica y única n’Europa”

by asturnet

Una hestoria “apasionante, épica y única n’Europa”. Nesos términos concibe la directora llangreana Lucinda Torre el llargu conflictu llaboral que protagonizaron 232 trabayadores de la constructora de bienes d’equipu Duro Felguera, argumentu’l documental ‘Tiempo de resistencia’, que la realizadora prevé estrenar a primeros de 2005.

“Nun un mundu globalizáu, nel que’l fantasma de los despidos amenaza’l futuru de miles de trabayadores, unos pocos dixeron ‘non'”, resume la sinopsis de la cinta, un trabayu ellaboráu por un equipu técnicu de 25 persones y ensin sofitu dalu de l’Alministración autonómica, pesie a cursar la pertinente solicitú hai agora un añu.

Según Torre, afincada en Madrid y nominada al Premiu Goya al meyor curtiumetraxe por “El Beso de la tierra”, el silenciu alministrativu col que s’atopó al demandar el sofitu institucional amuesa una “incapacidá” pa ver el cine como industria y lleva a pensar, xunta otras consideraciones, si en verdá “podemos dicir qu’esiste un cine asturianu”, más allá, entiende Torre, de “los bonos profesionales asturianos que faen cine”.

De sutaque se ponga de llargu cola so proyección en varios festivales, según les previsiones de la directora asturiana y el so equipu, ‘Tiempo de resistencia’ narrará nes pantalles la hestoria d’una engarradiella que se prollongó una década a partir de 1993 -fecha de los despidos qu’orixinaron el conflictu- y que foi perpetrada por “homes y muyeres que nunca nun se rindieron, que se rebelaron contra’l so despidu y que fueron quien a recuperar la so dignidá, los sos trabayos y los sos talleres”, asegura Lucinda Torre, que defende amás l’exemplu de los trabayadores de Duro como una guía pa entender muncho de lo qu’anguaño ta ocurriendo n’Europa.

Nesti sen, la cineasta llangreana reivindica’l gran “potencial cinematográficu” d’Asturies, tanto n’hestories como en personaxes: “Somos una sociedá enforma plural, mui rica, pero amás vivimos procesos hestóricos y económicos únicos nel mundu, fuimos protagonistes y tuvimos na vanguardia en delles ocasiones”, sostién Torre.

La llucha de los operarios de Duro Felguera por caltener los sos puestos de trabayu motivó, ente otres movilizaciones, un llargu encierru na catedral d’Uviéu, una fuelga de fame y un tema’l grupu de rock Dixebra, ‘Nun llores’, que xeneró’l primer videoclip de la banda.

Tamién te podria gustar