Portada Música Un discu con temes tradicionales denuncia’l “sufrimientu antiguu” de les muyeres maltrataes

Un discu con temes tradicionales denuncia’l “sufrimientu antiguu” de les muyeres maltrataes

by asturnet

Un aldabonazu nes conciencies pa recordar un problema evidente. El productor musical Lisardo Lombardía definió nesos términos el discu ‘Ta nes nueses manes’, una compilación de temes tradicionales que se presentó esta tarde n’Uviéu, n’edición en comuña del Principáu y d’Amnistía Internacional, pa relatar “hestories del sufrimientu antiguu” de les muyeres maltrataes.

Eses pallabres emplegó la responsable d’Amnistía n’Asturies Concepción Fernández Pol, ideóloga del proyectu hai agora más d’un añu y que güei se felicitó del asoleyamientu d’un discu que, precisó, enmárcase dientro d’una campaña mundial en contra de la denominada violencia de xéneru exercida sobro les muyeres.

En catorce cortes, el discu conderga la vagancia y agresividá de ‘El mio Xuan’, en versión de Felpeyu; la llercia de les muyeres qu’esperen el regresu del home borrachu en ‘Los trabayos d’esti mundu’, en grabación del grupu Muyeres; los pizcaños que-y da a la so moza el protagonista de ‘Verdiciu’, na voz de Chus Pedro Suárez; o la coacción machista del romeru retratáu en ‘La Mariñana’ por ‘El Presi’.

Completen la llista de grupos y solistes presentes nel discu el gaiteru Xuacu Amieva, el conxuntu folk Tejedor, l’intérprete castellanu Joaquín Díaz, el cantor Joaquín Pixán, l’agrupación Xana, Fonsu Fernández y Xuan d’Amandi. L’atropamientu de grabaciones de toos ellos tuvo centralizáu na discográfica que xestiona Lisardo Lombardía, Fonoastur.

Dende’l llau institucional que representa l’Alministración autonómica, coeditora’l cd, la directora del Institutu Asturianu de la Muyer, Begoña Fernández, sorrayó que’l discu supón “un preséu útil, por emplegar el llinguaxe universal que ye la música”, pa desaniciar la violencia de xéneru “xustificada pola tradición”. Pol so llau, el director de l’Axencia Asturiana de Cooperación al Desarrollu, Rafael Palacios, censuró les agresiones a muyeres como una “gravísima violación de los drechos humanos individuales y collectivos”.

Tamién te podria gustar