Portada Sociedá Un artículu pioneru define, na revista ‘Asturies’, la singularidá xenética del gochu celta

Un artículu pioneru define, na revista ‘Asturies’, la singularidá xenética del gochu celta

by asturnet

El gochu celta como especie xenéticamente estremada. El nuevu númberu de la revista ‘Asturies’, qu’anueche se presentó n’Uviéu, incorpora un artículu pioneru qu’afonda na singularidá d’esa variedá porcina y rescata pal públicu xeneral les pieces d’orfebrería del llamáu ‘conxuntu de Vega de Ribadeo’. La Fundación Belenos ultima yá sendos artículos sobro cuernes y l’abedul pal prósimu númberu, que saldrá antes de fin d’añu.

Según destacó Ástur Paredes, coordinador y diseñador de la revista, el testu al rodiu’l gochu celta, ellaboráu pol estudiosu de les races autóctones asturianes Antón Álvarez Sevilla, supón la primer definición de la singularidá xenética de la especie y apaez nes páxines de ‘Asturies’ de forma paralela al so unvíu a un congresu internacional especializáu.

Asinamesmo, el númberu 17 de la publicación semestral incorpora estudios monográficos sobro la construcción mitolóxica del Busgosu, l’usu de los aguyones nel llevantamientu d’horros, la muria d’Avilés y la obra d’Alejandro Casona, ente otros testos.

La Fundación Belenos, editora de la revista dende la so creación, en 1996, trabaya yá nos conteníos del prósimu númberu de la publicación periódica, que verá la lluz antes de fin d’añu y qu’incluyirá un estudiu centráu nel usu tradicional de les cuernes como cacíos, oxetos d’arte tradicional ya incluso elementos asociaos a la superstición popular.

Asina, el númberu 18 de ‘Asturies’, que tamién abordará la hestoria gráfica de Candás y la implantación de l’abedul nel Principáu, mantendrá l’habitual apuesta de Belenos por “competir dende’l puntu de vista visual” y siguirá asoleyando una tirada de mil exemplares, adaptada, al xuiciu de Belenos, a la realidá asturiana. “Si tuviéremos en Cataluña, a lo meyor tirábemos 12.000”, precisó Paredes.

Tamién te podria gustar