Portada Lliteratura Trevín xestionará en Madrid la inclusión del asturianu nel Premiu Nacional de Lliteratura

Trevín xestionará en Madrid la inclusión del asturianu nel Premiu Nacional de Lliteratura

by asturnet

El delegáu del Gobiernu n’Asturies, el socialista Antonio Trevín, mediará énte’l Ministeriu de Cultura pa que les obres en llingua asturiana puean optar a los Premios Nacionales de Lliteratura, que condece l’Estáu con calter añal a los testos orixinales más detacaos en castellán, catalán, gallegu o euskera.

La xestión del delegáu gubernativu nel Principáu, que sucedió nel cargu a Mercedes Fernández (PP) depués de la victoria’l PSOE nes elecciones xenerales del pasáu mes de marzu, supondrá, de llegar a bon puertu, la primer reconocencia relevante del asturianu, por parte de les altes instituciones del Estáu español, como llingua lliteraria cooficial ‘de facto’.

Según confirmó ayeri a Asturnews un representante de la Fundación ‘Caveda y Nava’, collectivu defensor de la plena reconocencia de la llingua asturiana a tolos efectos, Trevín mantuvo un alcuentru reciente con una delegación de la Fundación énte la cual comprometióse amás a “buscar fórmules de cooperación” col Principáu p’afitar l’usu normal del asturianu n’Axencia Tributaria, la Seguridá Social y l’Alministración de Xusticia, encuadraes na denominada Alministración periférica y xestionaes, poro, pol Gobiernu central.

Nesti sen, el secretariu de la Fundación ‘Caveda y Nava’, José Manuel Pérez, profesor del departamentu de Drechu Públicu de la Universidá d’Uviéu, trabaya yá na redacción d’un borrador de conveniu que-y dea plena validez xurídica a les intenciones de Trevín.

La llegada d’Antonio Trevín a la Delegación del Gobiernu n’Asturies ruempe con ocho años de delegaos nomaos polos anteriores Executivos centrales del Partíu Popular. Dalgunos d’ellos tuvieron un papel decisivu, a partir de 1997, n’anulación de la cooficialidá del asturianu nos seis conceyos asturianos que decidieren declarala (Bimenes, Casu, Morcín, Llaviana, Llangréu y Castrillón).

Per primer vegada dende la crisis interna desatada nel PP asturianu en 1998 al entamar una escisión del partíu l’entós presidente autonómicu, Sergio Marqués -que creó la Unión Renovadora Asturiana-, dase una triple sintonía dafechu ente’l Gobiernu asturianu, rexíu pol PSOE col sofitu d’Izquierda Xunida-Bloque por Asturies; l’Executivu central, asumíu hai dos meses polos socialistes; y el delegáu del Gobiernu, el veteranu socialista, ex presidente del Principáu y ex alcalde de Llanes Antonio Trevín.

Tamién te podria gustar