Portada Hestoria Trescientes imáxenes y documentos recuperen en Xixón la hestoria de los ‘neños de la guerra’

Trescientes imáxenes y documentos recuperen en Xixón la hestoria de los ‘neños de la guerra’

by asturnet

Un traxe de milicianu infantil, fragmentos de bombes cayíes sobro Guernica, una aguya de teyer fecha con allambre de campu concentración. La esposición ‘El exilio de los niños’, que güei abre les sos puertes en Xixón, reconstruye la hestoria de la emigración forzosa de miles de neños na Guerra Civil española con trescientes imáxenes inédites y documentos de la época.

Con materiales atropaos en casi dos decenes d’archivos y fondos documentales d’Europa y México, l’amuesa quier revivir la hestoria collectiva del exiliu infantil -del que’l puertu d’El Musel fue ún de los puntos de partida- dándo-y un protagonismu especial a les imáxenes, ente les que se cuenten una fotografía de Robert Capa (‘Neña sobre maletes’) y pieces de corresponsales fotográficos qu’informaron sobro la Guerra Civil con un güeyu especial nos neños como víctimes de la engarradiella.

Amás, la esposición allugada nel Centru de Cultura Antiguu Institutu pon énte la mirada del públicu, ente otros oxetos, cartes, xuguetes, un par de zapatos colos qu’un cíu cruzó la llende de Francia, una pistola de maera, un mural fechu por escolinos de Guernica y una escenografía emprestada pol Centru Dramáticu Nacional, emplegada nun montaxe de Max Aub.

L’amuesa, entamada en comuña poles Fundaciones Francisco ‘Largo-Caballero’ y ‘Pablo Iglesias’ con un llabor d’investigación y busca de fondos que se prollongó un añu y mediu, aporta a Asturies procedente de Valencia y depués de recorrer otres cinco ciudaes españoles, la más cercana d’elles al Principáu, Bilbao.

La esposición permanecerá abierta nel Antiguu Institutu de Xixón hasta’l 9 de xineru de 2005, n’horariu de 10 a 14 y de 18 a 21 nos díes llaborables y namás na franxa mañaniega nel casu de los domingos.

Tamién te podria gustar