Portada Sociedá Torguen a l’Ensame pa la Oficialidá presentar los estatutos n’asturianu

Torguen a l’Ensame pa la Oficialidá presentar los estatutos n’asturianu

by asturnet

Acaba d’entamase l’Ensame pa la Oficialidá de la Llingua d’Asturies, una asociación que sigún desplicaba na so presentación pública, al traviés d’un comunicáu, va dedicar “los sos esfuercios a trabayar na igua del conflictu llingüísticu que carez Asturies, puxando pola oficialidá del asturianu y la defensa los drechos llingüísticos de los sos ciudadanos, dando rempuesta a la represión que carecen nesti ámbetu”.

Miembros del Ensame pa la Oficialidá presentáronse’l xueves seis de mayu pela mañana, víespora del sinificáu Día de les Lletres Asturianes, énte la Oficina de Política Llingüística pa denunciar con dos prebes materiales “la represión llingüística que define la política’l Gobiernu IU-PSOE”. La primera d’elles yera un garrapiellu d’indicaores viales que, acordies cola llexisllación vixente, presentaben topónimos illegales, al nun tar espresaos na llingua d’Asturies. Y la segunda yera “l’escritu de la Conseyería d’Economía y Alministración Pública pol que se refuga’l rexistru del propiu Ensame pa la Oficialidá por presentar unos Estatutos n’asturianu”.

Sigún denuncia l’Ensame, el Gobiernu comunicó-yos que tienen de presentar los sos Estatutos n’español, en gallegu, euskera o catalán, pero que nun puen facelo n’asturianu. Curiosamente, sigún diz la nota asoleyada’l mesmu día de la so apaición en públicu, “el Gobiernu acaba dar de pasu estatutos presentaos sólo n’asturianu por otres asociaciones; sicasí, IX y PSOE punxeron especial precuru pa reprimir l’usu del asturianu nuna asociación que ñaz pa defender nequívocamente la oficialidá de la llingua d’Asturies”.

La nota que sirvía de presentación al nuevu coleutiu plantegaba delles otres desixencies y crítiques abondes al discursu qu’ufriera la Conseyera de Cultura, Ana Rosa Migoya, nel entamu de la programación de la Selmana de les Lletres 2004.

Tamién te podria gustar