Portada Educación Tolos centros públicos van tar obligaos a tener llingua asturiana el prósimu cursu

Tolos centros públicos van tar obligaos a tener llingua asturiana el prósimu cursu

by asturnet

Les circulares d’entamu del cursu acabante publicar pola Conseyería d’Educación del Principáu establecen la obligación de tolos centros públicos, tanto de Primaria como aquellos onde s’imparte Enseñanza Secundaria Obligatoria (ESO) y Bachilleratu, d’ufiertar l’asignatura de llingua asturiana, d’alcuerdu colo llantao nel artículu 10 de la Llei d’Usu y Promoción del asturianu. La Conseyería pon un mínimu de diez escolinos pa formar grupu en Primaria, inda contempla la posibilidá d’autorizar la enseñanza de l’asignatura a grupos de menos alumnos.

El testu de les circulares d’Educación nun dexa duldes: “la ufierta de les enseñances de la llingua asturiana faráse en toos y caún de los niveles que componen la Educación Primaria”, diz la circular referida a Primaria y la tocante a ESO y Bachilleratu afirma: “tolos centros docentes qu’impartan Enseñanza Secundaria Obligatoria y Bachilleratu incluirán na so ufierta de materies optatives ta tolos cursos d’entrambes etapes llingua asturiana y lliteratura, d’alcuerdu colo establecío nel artículu 10 de la Llei 1/1998, de 23 de marzu, pal Usu y Promoción del asturianu”.

Ye la primer vez que s’especifica d’una manera clara y remitiéndose a la llexislación esistente sobre la llingua asturiana pa que tolos centros públicos ufierten l’asignatura en tolos niveles de la enseñanza. Respective a estes circulares publicaes pola Conseyería d’Educación la Secretaría de Llingua del sindicatu SUATEA resalta nun breve comunicáu “la obligatoriedá que tienen tolos centros d´ufiertar Llingua Asturiana tanto na Enseñanza Primaria como en Secundaria y Bachilleratu” y invita a “toles persones a que fagan valir los sos derechos y presionen, si asina fuere necesario, nos sos respeutivos centros pa que la ufierta seya efeutiva”.

El vaciu y les duldes qu’hasta agora planteaba la situación de l’asignatura de llingua asturiana provocaron diversos conflictos a lo llargo del cursu pasáu y provocaron la primer fuelga d’alumnos por esti motivu, convocada pola Xunta Moza. Un de los casos más sonaos foi el de l’alumna Catuxa Bermeyo, a la qu’Educación ufiertaba como única posibilidá pa recibir asturianu el cambiu de centru, y nel que los sos familiares protagonizaron diversos actos de protesta, incluíu un encierru na Conseyería. Casos como el d’esta escolina podíen evitase si s’aplica al pie de la lletra el testu de les circulares pal iniciu de cursu d’Educación.

Tamién te podria gustar