Portada Emigración Termina’l III Congresu Mundial d’Asturianía con una llamada a la participación de los más mozos

Termina’l III Congresu Mundial d’Asturianía con una llamada a la participación de los más mozos

by asturnet

Unos 150 representantes de la emigración asturiana en tol mundu participaron na tercer edición del Congresu Mundial d’Asturianía, terminó ayeri nel centru Xixón Sur. De los bloques de debate, nos que destacó’l papel de les xeneraciones más moces dientro de la emigración, quedó fuera’l borrador de la nueva Llei d’Asturianía, pesie de qu’obraba en poder de los organizadores dende hai más d’un mes. L’actu de cierre cuntó con un discursu de l’alcaldesa de Xixón, Paz Fernández Felgueroso.

El Congresu, qu’axunta a los Centros Asturianos y Cases d’Asturies con reconocimientu d’Asturianía esperdigaos per tol mundu, cuntó con más de 150 participantes, llegaos de 25 Centros Asturianos d’España, 30 d’America, cinco d’Europa y ún centru asturianu d’Oceanía.

Los oxetivos del Congresu foron, per una parte, reflexonar sobre lo que ye l’Asturianía, lo que ye facer Asturies dientro y fuera de la propia Comunidá y, per otra, analizar les polítiques del Gobiernu del Principáu, refrendándoles o proponiendo cambios o iniciatives.

Nos tres díes tocáronse bloques temáticos de munchu interes pa la emigración. Un primer bloque, sobre la proyección de la cultura asturiana nel esterior, qu’incluyó una ponencia sobre l’himnu d’Asturies y un informe sobre la Escuela d’Asturianía, que prepara monitores de cultura tradicional asturiana pa los Centros Asturianos.

Un segundu bloque temáticu tuvo dedicáu al apartáu social, ún de los de mayor trescendencia pa los Centros Asturianos d’America, fíxose’l segundu día cola presentación y debate del Estatutu de los Ciudadanos Españoles nel Esterior y una mesa redonda na que s’analizaron les polítiques sociales hacia la emigración na Alministración central, autonómica y local. Nesti apartáu faise una mención especial a los emigrantes retornaos.

Hebo tamien un bloque dedicáu a los emprendedores y profesionales asturianos fuera de la Comunidá Autónoma, nel que tamien participó l’Institutu de Desarrollu Económicu del Principáu d’Asturies (IDEPA) y les Cámares de Comerciu d’Asturies.
El programa incluyó tamien un bloque dedicáu a les muyeres y a la mocedá nos centros asturianos, que va tratar d’analizar y treslladar los problemes tocantes a la so participación nos centros.

Presentáronse, amás, una serie de comunicaciones feches por socios de los centros asturianos y reuniones de trabayu (talleres) p’analizar la problemática d’estos oxetivos n’Europa y restu del mundu, America y España.

La sala d’esposiciones del Centru Municipal Integráu de Pumarín ‘Xixón-Sur’, se del Congresu, agospió, esos díes, una esposición organizada pol propiu Conseyu de Comunidaes Asturianes y fecha pola Asociación de Profesores de Música Tradicional, cola que se quier averar a los ciudadanos una amuesa representativa (más de 200 pieces) de los instrumentos musicales que fixeron la tradición musical asturiana a lo llargo de los sieglos XVIII, XIX y gran parte del XX.

Tamién te podria gustar