Portada Educación SUATEA felicítase pola Sentencia del TC pero afita la oficialidá como necesaria pa garantizar los drechos llingüísticos

SUATEA felicítase pola Sentencia del TC pero afita la oficialidá como necesaria pa garantizar los drechos llingüísticos

by asturnet

El Tribunal Constitucional acaba encontar la constititucionalidá de la Llei d’Usu y promoción del Asturianu de 1998, lo que-yos presta enforma en SUATEA, “al suponer esta sentencia una confirmación y afitamientu del camín andáu nel reconocimientu de los derechos fundamentales de la ciudadanía asturiana que nosotros incansablemente reivindicamos. Sicasí, la sentencia afita que toos y toes podamos diriximos a l’alministración Asturiana n’Asturianu, pero nosotros nun podemos elixir la llingua na qu’ella tramite los nuestros espedientes y nos conteste. Esta llingua sedrá’l Castellán, pues ye la única llingua que ye oficial n’Asturies y la llei d’Usu nun regula que l’alministración la tenga qu’emplegar nes sos contestaciones y trámites”.

Pa SUATEA, “ye chocante y contradiz los principios básicos de la comunicación, cortesía y civilidá, el dirixise a un interlocutor nuna llingua y qu’ésti te conteste n’otra, y más cuando esi interlocutor (l’alministración) tien por función el serviciu a la ciudadanía. Nin que dicir tien, que la Llei d’Usu y promoción tampoco garantiza’l respetu de los derechos lingüísticos de la ciudadanía asturiana n’otros ámbitos distintos a l’alministración asturiana como los ayuntamientos, la universidá, la educación, los medios de comunicación”. Ye por eso, polo que SUATEA, vien demandando como únicu instrumentu afayadizu pa garantizar los nuestros derechos llingüísticos en tolos ámbitos sociales LA OFICIALIDÁ de la Llingua Asturiana y el Gallego-Asturiano nel so territoriu.

Tamién te podria gustar