Portada Educación SUATEA denuncia la situación del asturianu nesti cursu escolar

SUATEA denuncia la situación del asturianu nesti cursu escolar

by asturnet

SUATEA analiza nun documentu la situación de l’asignatura de llingua asturiana en tolos niveles de la enseñanza. Nel repasu a la realidá actual del nuestru idioma na docencia el sindicatu denuncia importantes carencies como la falta d’ufierta efectiva en tolos centros, l’inclumpimientu del alcuerdu sobre plantielles y de la mesma Llei d’Usu y la inestabilidá del profesoráu, ente otres.

Nel análisis de les enseñances del asturianu afáyense abondes estorbises pa dir afondando na normalización de l’asignatura. Asina n’Educación Infantil SUATEA detecta que “nun sólo nun se ufierta en tolos centros sinón qu´en centros onde s´impartía dexóse de faelo alegando que nun hai hores , que nun ye etapa obligatoria ,etc”. Nes sen el sindicatu considera “perimportante la impartición de llingua nesta etapa ya que la escolarización entera en castellano va faciendo perder la llingua materna a aquellos neños /es que falen asturianu”.

Respective a Primaria “sigui incumpliéndose l´alcuerdu de plantilles nel que se diz que tien d´haber profesoráu de llingua a tiempu completu nos centros siendo les itinerancies excepcionales. Amás en dellos centros agrúpase al alumnáu en función de que vayan o non a llingua” y arriendes d’ello “tampoco hai un siguimientu de lo que se fae nes clases de Cultura Asturiana (alternativa a Llingua)”. SUATEA denuncia que dende Educación prometiérase “dir aumentando a otres materies la impartición de les mesmes n´asturianu pero eso quedó nel sacu ,ya nun s´alcuerden”,afirma’l documentu.

La situación na ESO y Bachiller el sindicatu cuenta que “siguimos col problema de la optatividá de la asignatura impidiendo que seya realmente voluntaria.Eso que paez igual, nun lo ye puesto que supón una competencia con otres optatives y nun garantiza qu´una ñeña /neñu que quiera estudiar llingua puea faelo. Y asina falando de cupos sigui siendo necesario llegar a un cupu mínimu pa poder recibir clases de llingua colo cualo nun ta garantizáu esti derechu, mentantu n´otres árees sí”. Destamiente el sindicatu reconoz que “iendo verdá que la Conseyería nes sos circulares d´entamu cursu explicitaba que se tenía qu´ufiertar llingua nos impresos de matriculación de tolos centros, tenemos conocimientu de qu´hubo trabes dende diversos centros intentando desviar alumnáu a otres materies o nun solicitando permisu a la Conseyería pa impartilo cuando´l cupu yera inferior al establecíu (cuando nun se llega al cupu ye necesario qu´el centru solicite permisu a la Conseyería)”, dizse nel documentu. Respective a esti últimu asuntu reflexónase que “si bien aumentó ´l númberu de centros onde s´ufierta en Bachiller , creyemos que dende la Conseyería tendríen de garantizar que cualisquier alumnu/a tenga esti derechu a estudiar la so llingua ya implicase más en garantizar que realmente s´ufierte l´asignatura nos centros”.

Un de los principales problemes col que s’enfrenta l’asignatura de llingua asturiana ye’l de la situación d’inestabilidá del profesoráu que la imparte. Esta situación “fai que ca añu seya profesoráu diferente´l qu´imparte asturianu nun centru lo qu´impide un siguimientu añu a añu de la evolución llingüística del alumnáu y de los proyeutos previstos nos centros” y al empar “el profesoráu de llingua nun dispón de medios nos centros pa renovar material y malpenes hai cursos ufiertaos de formación dirixíos al profesoráu de llingua”. SUATEA critica la falta de responsabilidaes na COnseyería d’Educación al pesar de nomar a una persona pa ocupase d’asuntos llingüísticos: “entovía nun sabemos pa qué y con qué intenciones puesto que si bien paez s´aconceyó con profesoráu entovía nun hubo mesa de negociación nin presentación oficial colos sindicatos polo que nun sabemos bien qué funciones tien”, diz el sindicatu.

Capítulu aparte merez la situación peculiar de los interinos de llingua asturiana: “la Conseyería nun resuelve ´l problema de les bolses puesto qu´una vegada que s´acabó la llista d´asturianu tendría d´abrir una nueva bolsa a continuación de la llista existente y nun lo quier facer (esto fízose ´l cursu pasáu n´otres asignatures) dando llugar a situaciones inxustes”. Asina agora , denuncia SUATEA que “acabaes les llistes existentes, pide plaza d´asturianu culisquiera que tando nel rexistru d´asturianu tea convocáu por dalguna de les especialidaes dándose la inxusticia de que xente de 25 puntos y rexistrada, comu nun ta convocada na convocatoria selmanal nun pue pidir y xente con 5 puntos rexistrada pero d´otra especialidá na que sí la convoquen sí pue pidir pasando asina xente de 5 puntos perriba de xente con 25.¿Tien culpa´l profesoráu de que dalgunes llistes “cuerran” más qu´otres siendo del mesmu cuerpu? ¿Por qué nun abren una bolsa a continuación de la qu´hai igual que ficieron n´otres asignatures el cursu pasáu?”, pregúntense los autores del documentu.

La conclusión final del informe cuenta que “queden yá menos de dos años pa la fin de la llexislatura ya entovía nun vemos más que meros retoques de lo que yá había, nun poniendo los medios suficientes por parte d´esta Conseyería pa garantizar lo que ye un derechu recoyíu nel Estatutu, na Llei d´Usu y nel Plan de Normalización (plan que tanto cacarexaron y del que a nós nun mos dexaron opinar nel debate qu´hubo nel Parlamentu puesto que nun mos llamaron y nel que sí pidieron asistencia al restu d´organizaciones sindicales d´enseñanza)”. El sindicatu autónomu considera que namás la reconocencia de la oficialidá na prósima reforma del Estatutu y les obligaciones que diba implicar pa l’Adminstración podía dir solventando los problemes anguaño esistentes.

Tamién te podria gustar