Portada Sociedá SUATEA califica’l Día d’Asturies como’l camudamientu del tambor y la gaita a la charanga y la pandereta

SUATEA califica’l Día d’Asturies como’l camudamientu del tambor y la gaita a la charanga y la pandereta

by asturnet

El sindicatu SUATEA asoleyó esti día un comunicáu nel que atalanta que’l Día d’Asturies 2010 nun ye sinon el camudamientu de l’Asturies de gaita y tambor a la de charanga y pandereta.

Sigún el sindicatu, “en toos estos años teníenmos avezaos a un folixeru día d’Asturies onde se tiraba la casa pela ventana a lo grandono: música perdayuri, pinchos de tortiella a fartar, conciertos de vieyos rockeros y cantautores amigos de la tortiella, mercaos astures, restallos y fueos artificiales. Si a esta mestura lo tresnabes con unes pingarates de sabor aborixen a base se sidra, xuegos de bolos y, escepcionalmente, por ser fiesta, un migayín de la llingua nativa nos programes, salía too de tambor y gaita. Pero aportó la crisis y esti añu hebo qu’optimizar recursos y buscar nueves fórmules: quitaron el tastu oriundu (el bable, sidra, bolos…) y la folixona tresfórmóse nuna gala. La gala ye más universal, televisiva y un productu audiovisual esportable a provincies si ye menester. Cuenta col aval del ésitu d’una estrella del pop español y universal ( La Pantoh.a) promovida por un gran xestor cultural responsable de los programes casposos del tardofranquismu televisivu de los años 70 y 80 y de la empresa d’espectáculos contratada pol gobiernu d’Asturies que rexirá la programación cultural de la Llaboral. L’antigua y nueva fórmula compleméntase col furmientu nacional-católicu de la misa televisada dende Cuadonga con participación institucional asturiana, y yá tenemos el ranciu paradigma cultural y políticu del prensente y futuru d’Asturies que promueve’l gobiernu Asturianu: Charanga y Pandereta”.

En SUATEA dicen camentar “qu’hai qu’acabar con esta situación de decadencia cultural que tien la so correspondencia nel terrén econónmicu, social, políticu y llaboral con ERES qu’afecten a más de 3000 persones, cierres d’empreses, recortes graves en tolos sectores y especialmente nel públicu onde per primer vegada nes últmes dómines se merma’l sueldu de los trabayadores, aumentu la edá de xubilación, previsión del copagu sanitariu, privatización del sector públicu, marxinación de tolo que suene a identidá asturiana … Y pa ello dende’l nuestru ámbitu sindical: * Pidimos el caltienimientu y potenciación del sector y los servicios públicos. * Desiximos salarios y pensiones dignes pa tolos trabayadores * Desiximos la declaración de la OFICIALIDÁ de la Llingua Asturiana y el Gallego-asturianu, como única ferramienta llegal que garantiza’l respetu efectivu de los derechos llingüísticos de tolos asturianos y asturianes, y favorez la sobrevivencia de la nuesa llingua y cultura. * Desiximos que les places de Llingua Asturiana y Gallego-Asturiano pasen a formar parte de les plantiyes orgániques de los centros, la creación de la especialidá y la convocatoria d’oposiciones. * Desiximos que’l currículu d’Educación Infantil recueya la nuestra llingua y que demientres nun lo faga s’atiendan toles demandes d’escolarización nesta etapa fundamental pal deprendimientu en xeneral y el llingüísticu en particular. * Pidimos que nos centros s’axeiten Planes Llingüísticos que dean un tratamientu integráu y coordináu de toles llingües que s’enseñen y onde la nuestra llingua seya vehicular en delles aries. * Facemos un llamáu a la sociedá asturiana y a la Comunidá Educativa en particular pa que participe na concentración convocada pola Plataforma Unitaria 8 de setiembre que se celebrará’l día 8 de setiembre de 2010 a les 12:30 nos xardinos d’El Nautico de Xixón.

Tamién te podria gustar