Cine L’arxentín Juan José Campanella rueda estos díes n’Asturies pa la serie más cara de Telecinco by asturnet 2 de xunetu, 2005 El cineasta arxentín Juan José Campanella rueda estos díes n’Asturies parte de la serie “Vientos de agua”, un proyectu televisivu pa Telecinco que la cadena define como la so producción “más cara y ambiciosa” nel terrenu de les series de ficción. Campanella -autor ente otres películes de “El hijo de la novia” y de diversos capítulos de la serie norteamerica “Law & Order”- cuenta nel so nuevu proyectu la hestoria d’una saga d’emigrantes, desque salen de la península pel tiempu la guerra civil hasta los tiempos actuales de l’Arxentina del “corralito”. La cuenca’l Nalón y Prieres son dellos de los escenarios onde graba estos díes parte de la so hestoria. El director arxentín cuenta como guionistes pa esta serie con Aída Bortnik -La historia oficial-, Juan Pablo Domenech -Culpables- y Áurea Martínez. Nel repartu: Héctor y Ernesto Alterio, Silvia Abascal, Pilar Punzano y Joan Dalmáu ente otros, aparte de los estras asturianos que participen estos díes nel rodaxe. La hestoria traza l’itinerariu vital d’un asturianu que marcha pa Bonos Aires nel tiempu de la revolución del 34 y la guerra civil y la del so fíu, un arquitectu que preba fortuna n’España tres la crisis arxentina de los últimos años del sieglu XX y los primeros del actual. En declaraciones a diversos medios del so país, Campanella declaró que nun piensa embarcase en nengún otru proyectu cinematográficu hasta’l remate de la serie. Tamién cuntó que la hestoria de “Vientos de agua” salió mientres filmaba la so última película: “Luna de Avellaneda”, na que trataba’l tema de la emigración, inda non de manera directa: “entós surdió la idea de partir d’esi puntu pa facer 13 películes distintes de unos setenta minutos de duración”. Esti ye’l númberu de capítulos de la serie producida por Telecinco y pensada pa emitir n’horariu de “prime time”. Estos díes Juan José Campanella y el so equipu tenten recrear el tiempu de la revolución del 34 y de la guerra civil en dalgunos de los escenarios reales d’Asturies como la cuenca’l Nalón, onde rodó l’equipu nel vai de Santa Bárbara y nel parque de Redes. La serie cola que Telecinco quier apostar poles series de ficción de calidá ta previsto que s’estrene en 2006. 2 de xunetu, 2005 0 FacebookTwitterPinterestEmail
Cine Gonzalo Suárez presenta los llargometraxes de les asturianes Lucinda Torre y Teresa Marcos by asturnet 30 de xunu, 2005 El presidente del Principáu, Vicente Álvarez Areces y la conseyera de Cultura, Ana Rosa Migoya, asistieron esti meudía a la presentación en Madrid del proyectu “Primeras tomas”, una iniciativa del productor Juan Gona pa sofitar el trabayu de nuevos realizadores mozos. Ente los tres primeros largometraxes que formen parte del proyectu, dos son de les cineastes asturianes Lucinda Torre y Teresa Marcos. El director Gonzalo Suárez foi l’encargáu de presentar esi nuevu proyectu de Juan Gona. El conocíu productor de películes y series de televisión pretende con “Primeras tomas” apoyar obres escrites y dirixíes por nuevos talentos pa un públicu mozu y cola intención d’aportar una visión actual y dinámica de temátiques universales. Los tres primeros largometraxes que va producir dientro esti proyectu y que güei se presentaben na sé de la SGAE en Madrid, son “Vete de mi” de Víctor García León, “Alegría” de Lucinda Torre y “Tesoro mío” de Teresa Marcos. Lucinda Torre cuenta nel so llargometraxe una hestoria d’amor y desalcuentros col tresfondu de la revolución del 34 y de la guerra civil nun llugar de la cuenca minera asturiana. En palabres de la so directora “Alegría” ye la historia “de miles de muyeres que, nel nuestru país, se vieron obligaes a renunciar a lluchar polos sos ideales pa sobrevivir y protexer a aquellos a los qu’amaben”. Torre define el so llargometraxe como “una historia de dignidá y pasiones alcontraes”, y “la película d’una historia non contada”. L’otru llargometraxe de realizadora asturiana, “Tesoro mío” de Teresa Marcos ye una comedia policiaca ambientada nel Uviéu de los años 80. En palabres de la so directora: “enin ser autobiográfica, la historia surde de personaxes que conocí y de situaciones que viví o me contaron nel Uviéu de los años 80. Una ciudá y una época nes que yera posible alcontrase por cais y places del barriu antigu a yonquis y camellos trapicheando abiertamente, clientes qu’entraben o salíen de puticlubs y cures con sotana que llucíen manteo camín de la catedral o de la Casa Sacerdotal”. Pa Marcos “Tesoro Mío” ye una película que “pretende recrear esi momentu y esi llugar, contando una historia disparatada pero posible y que quier ser, per encima de too, divertida. Entrambes directores asturianes tienen detrás d’estos primeros llargometraxes una fonda trayectoria nel terrén cinematográficu. Lucinda Torre (Sama Llangréu, 1967) ye autora de diveros cortometraxes, ente ellos “El beso de la tierra” que tuvo nomináu a los premios Goya y trabaya dende va tiempu nun documental sobre la llucha que caltuvieron los trabayadores despidíos de la factoría llangreana Duro Felguera. Miembru del equipu de Programación de Cine y Documentales de Telemadrid y profesora de cursos sobre guion y realización cinematográfiques na Universidá Complutense, alcuéntrase anguaño preparando la preproducción del cortometraxe “Soledad”. La uvieína Teresa Marcos, ye llicenciada en Periodismu y Publicidá y vivió un tiempu nel Reinu Uníu, onde estudió y trabayó nel campu audiovisual, enantes de volver pa Uviéu en 1997. Ye autora de los cortometraxes “Se Paga al Acto” (1994), “Lencería de Ocasión” (1999) y “Por estar contigo” (2002), los dos primeros nominaos a los Goya y el terceru una película que se proyectó n’abondos festivales y que tien algamao hasta agora dieciocho premios. El proyectu “Primeras Tomas” de Juan Gona pa sofitar a nuevos talentos cinematográficos cuenta col patrociniu de la Conseyería de Cultura del Principáu, Cajastur y TVE. 30 de xunu, 2005 0 FacebookTwitterPinterestEmail
Cine Presentáronse los proyectos ganadores del concursu pa realizadores mozos del Festival de Cine de Xixón by asturnet 27 de xunu, 2005 El Festival de Cine de Xixón presentó esta mañana en rueda de prensa los proyectos premiaos nel concursu “No nos cuentes películas:¡Hazlas!”, dirixíu a productores cinematográfiques formaes por alumnos d’ente los 16 y 23 años pa la realización de documentales nos que se reflexe la realidá de la mocedá asturiana. Los proyectos seleccionaos nesta ocasión fueron “Suena’l Camín” de la productora Lluna Llena, na categoría de Bachilleratu, y “Bajar la música” de Mala Idea Produciones, nel apartáu de Ciclos Formativos. El xuráu que formaben el director del Festival, José Luis Cienfuegos; José Braña, presidente de l’asociación de realizadores d’Asturies; Ana Suárez, coordinadora del Conseyu de la Mocedá del Principáu y José Antonio Vega, director de formación de la Ciudá Tecnolóxica Valnalón, tamién decidió conceder entrambes menciones especiales a los proyectos “Sin fronteras” de Media Movie, na categoría de Bachilleratu y na de Ciclos Formativos a “Tener o no tener” de la productora La Cuadra. Los proyectos de documental premiaos cuenten con una dotación de 3.000 euros aportaos pola empresa Telecable pa la realización de los cortometraxes que van rodase a lo llargo d’esti veranu, ente los meses de xunetu y agostu. Los documentales van proyectase dientro la programación del Festival Internacional de Cine de Xixón. El proyectu premiáu en Bachillerato:”Suena´l camín” ye un trabayu de la productora Lluna LLena, de la que formen parte Efrén Álvarez, Fernando Farpón, Jorge Pérez,Laura Pola y Carmen Bernardo del IES Benedicto Nieto de Pola de Lena. “Sin Fronteras”, mención especial del xuráu na mesma categoría, foi un proyectu presentáu pola productora Vaya Movie, integrada por Michel Castaño, Tamara Iglesias, Fernando Rodríguez, Ulrich Alvarez, Helena Menéndez, Estefanía Palleiro y Tamara Casielles del IES Virgen de Covadonga de El Entrego. Los proyectos seleccionaos de la categoría correpondiente a Ciclos Formativos, el premiáu “Bajar la música” presentólu la productora Mala Idea Producciones, que formen Pablo Fraile, Ceferino González, Javier Martín, Fernando Otero y Gema González, alumnos de la Escuela d’Arte d’Uviéu, IES Aramo y Cidisi RTV de Noreña. El proyectu que recibió la mención especial del xuráu nesta segunda categoría: “Tener para ser” ye un documental ideáu pola productora La Cuadra na que tán Héctor González Camba, Jorge Casanova, Miriam Sánchez e Ignacio Linde del CIDISI–RTV de Noreña. El xuráu del concursu “No nos cuentes películas: ¡Hazlas!” decidió asinamesmo, conceder un premiu especial pa destacar al proyectu presentáu polos alumnos y profesorares del IES ROCES de Xixón, personalizáu na profesora Pilar Alaiz y nos miembros de les productores Eclipse, Shock y Titanio. 27 de xunu, 2005 0 FacebookTwitterPinterestEmail
Cine El documental colectivu gallegu ‘Hai que botalos’ proyéctase esti xueves en Xixón by asturnet 14 de xunu, 2005 El filme colectivu ‘Hai que botalos’ empobináu pola plataforma Nunca Mais énte les elecciones gallegues col propósitu de denunciar la política del Partíu Popular de Fraga Iribarne na comunidá vecina, va poder vese esti xueves 16 en Xixón, nuna proyección entamada na sé del Centru Social Sextaferia. Venticuatro cortometraxes col espíritu de la urxencia y el compromisu social nos que la Galicia del octoxenariu candidatu a repetir presidencia na Xunta y el so partíu nun salen mui bien paráu. Dellos personaxes destacaos de la vida pública gallega como l’actor Manuel de Liria o el periodista Manuel Rivas son autores o protagonicen dellos de los cortometraxes de la película colectiva ‘Hai que botalos’. La proyección ye esti xueves a les 19,30 na sé de Sextaferia (c/Numa Guilhou, 8, baxo) en Xixón. El colectivu Burla Negra, integráu na plataforma Nunca Mais ufierta tamién la posibilidá de visionar o descargar nuna páxina web los cortometraxes, na que s’apurre tamién una curiosa información sobre la realización de cada peliculina. Hai que botalos 14 de xunu, 2005 0 FacebookTwitterPinterestEmail
Cine El realizador Carlos Navarro presenta n’Uviéu el so últimu cortometraxe “Último tren a Tahití” by asturnet 6 de xunu, 2005 El realizador Carlos Navarro presenta esti miércoles 8 nel nuevu Teatru Filarmónica d’Uviéu la so última película de ficción: “Último tren a Tahití”, un cortometraxe protagonizáu polos actores Mariola y Guillermo Valleverdú y que cuenta cola banda sonora del compositor Ramón Prada, interpretada pola Orquesta Sinfónica Ciudad de Oviedo(OSCO). L’autor de filmes como “La neña los mios güeyos”(1999)y “El espejo”(2001)narra na obra que mañana s’estrena n’Uviéu una hestoria d’amores y desalcuentros onde la señaldá ye dalgo más que’l posu mafientu del tiempu. “Último tren a Tahití” ye una producción de Médula y Blaster Televisión, dirixida y escrita por Carlos Navarro, na que la dirección de fotografía cuerre a cargu de Geno Cuesta. Los actores protagonistes, Mariola Ruíz (Clara) y Guillermo Vallverdú (Víctor), tienen una llarga carrera artística a les sos cuestes. A lo llargo de la so carrera como intérprete cinematográfica Ruíz trabayó con directores como Carlos Saura (El séptimo día), Vicente Aranda (Carmen)o Manuel Martín Cuenca (La flaqueza del bolchevique)y acaba de rematar va unos díes el rodaxe de la última película de la catalana Silvia Munt. Vallverdú, pela so parte, ye un artista con llarga trayectoria dende los sos inicios como actor de teatru de cai hasta los sos más recientes trabayos en televisión, onde interviniera en series como “Al filo de la ley”(TVE), “Hospital Central”. “El Comisario” o “Javier ya no vive solo”(Tele 5); anguaño trabaya como animador na popular serie “Siete vidas”(Tele 5). Nel cortometraxe de Carlos Navarro intervienen tamién los actores asturianos Fran Sariego (mozu), Marga Llano (moza), Mariano Colunga (home del traxe)y Lena Bárcena (Claudia). Na parte técnica descata’l trabayu de montaxe a cargu de los tamién asturianos José Braña y de Sergio S. Sánchez como ayudante de dirección. El cangués Ramón Prada escribió la música de la película y dirixe a la OSCO na so interpretación de la banda sonora. El director de “Último tren a Tahití” ye un de los realizadores más premiaos y de más intensa carrera d’Asturies con títulos a les sos espaldes como los ya mencionaos “La neña los mios güeyos” o “El espejo”, pero tamién “Truchas”(1996), “Entre líneas”(1997), asina como de la videocreación pa la ópera “Elektra”(2004). Anguaño trabaya na preproducción del llargometraxe documental “Sola en mitad de la tierra”, un trabayu de recuperación de la memoria hestórica asturiana. “Último tren a Tahití”(2004) estrénase esti miércoles 8 a les 20,30 nel nuevu Teatru Filarmónica nuna proyección que va cuntar cola presencia del director y de los sos actores y actrices protagonistes. 6 de xunu, 2005 0 FacebookTwitterPinterestEmail
Cine Woody Allen escueye Uviéu y a la Fundación Príncipe pa entamar un proyectu de difusión del cine d’autor by asturnet 10 de mayu, 2005 El serviciu de prensa de la Fundación Príncipe d’Asturies anunció que’l realizador y actor Woody Allen quier entamar n’Uviéu un proyectu empobináu a la difusión del cine d’autor énte la sobremacía de la producción comercial. L’autor de “Manhattan” va tar na ciudá carbayona esti sábadu 14 convidáu pola Fundación dientro los actos de conmemoranza del so venticincu aniversariu. Allen caltendrá el so segundu alcuentru col públicu asturianu, después del celebráu en Xixón va dos años, nun actu programáu pa les 19.00 hores nel Auditoriu d’Uviéu. El realizador niuyorquín fiel a la so palabra dada d’entamar dalgún proyectu relacionáu cola cinematografía nel nuestru país, acabante recibir el Premiu de les Artes de la Fundación Príncipe d’Asturies, quier desenvolver n’Uviéu un proyectu de difusión del cine d’autor asemeyáu al que ya esiste en Nueva York puxáu por Allen y otros realizadores como Martin Scorsesse y Steven Spielberg. Fontes de la Fundación anunciaron que la sé del proyectu del cineasta americanu había tar nel futuru muséu de la institución, inda ensin ubicación fixa y que provisionalmente podía agospiar el Palaciu Villa Magdalena, nel centru d’Uviéu. Esta iniciativa, afalada pola FPA tien como principal oxetivu favorecer l’amuesa de películes de calidá a les que el públicu nun puede acceder poles canales comerciales ordinaries. Con esti proyectu, Woody Allen quier qu’Asturies se convierta nun referente mundial del cine d’autor. Los oxetivos d’esti proyectu, apoyáu y respaldáu por Woody Allen, son amás de facilitar la proyección de películes non comerciales, contribuir a la preservación de la cultura gracies a l’amuesa de producciones cinematográfiques, como parte del patrimoniu cultural mundial, la proyección de cintes respetando el montaxe del director; promocionar la investigación na industria cinematográfica; promover la creación de compañíes relacionaes col cine, contribuir a la preservación de películes antigues y apoyar el trabayu de los nuevos talentos. Respective al alcuentru públicu que Woody Allen va celebrar esti sábadu 14 a les 19.00 hores nel Auditoriu d’Uviéu, la Fundación Príncipe d’Asturies ta repartiendo al través d’una taquiella del coliséu uvieín mil quinientes invitaciones de baldre p’asistir al actu. Más información 10 de mayu, 2005 0 FacebookTwitterPinterestEmail
Cine Escomenzaron emitise los cortometraxes de la serie de televisión “Cinco poemes” by asturnet 2 de mayu, 2005 La miniserie de televisión “Cinco poemes” ta emitiéndose diariamente na desconexón territorial de la 2 de TVE, en Tele Asturias y en delles emisores locales. Esti pasáu viernes 29 poryectábase per primer vez el DVD que contién los cinco cortometraxes nun actu celebráu nel Aula de les Metáfores de Grao y agora van ser los espectadores de toa Asturies los que puedan ver el resultáu d’esti proyectu de colaboración ente cinco realizadores audiovisuales asturianos y otros tantos poetes na nuestra llingua. El DVD va distribuíse a lo llargo de la Selmana les Lletres y darréu unviaráse a biblioteques públiques y centros educativos. El públicu asistente a la proyección de “Cinco poemes” nel Aula de les Metáfores de Grao pudo ver en primicia’l resultáu d’un trabayu colectivu que tenta amosar l’interés y la calidá que tien l’actual lliteratura en llingua asturiana y tamién el llabor creativu de realizadores mozos enfotaos en crear una propuesta de nuevu cine asturianu. Cada obra ye bien distinta y el métodu siguíu per caún de los realizadores a la hora de plantear el so trabayu tamién lo foi. Sergio Sánchez recrea el poema “La muerte” de Roberto González-Quevedo cola filmación d’un relatu desplegáu n’ilustraciones asemeyaes a les de los llibros infantiles y con él tenta cuntase la perplexidá desosegante cola que s’enfrenta a la realidá de la muerte un nenu. José Braña afronta la llectura de “Una casa” de Berta Piñán al través d’un formatu asemeyáu al del llinguaxe publicitariu audiovisual, utilizando animaciones, sobrescritures, etc. con un resultáu de gran espectacularidá. Jorge Rivero reconstrúi visualmente los versos de “Ente nós” d’Ana Vanessa Gutiérrez treslladando la intimidá del alcuentru narráu nel poema a los espacios lluminosos de la playa de San Xuan de Nieva. Juan Luis Ruíz y Lucía Herrera filmen “El Balagar” de Pablo Antón Marín Estrada con una interpretación radical del poema nel que la propia voz del so autor lu materializa sobre imáxenes rodaes en Super 8. Per último Ramón Lluis Bande, fai un arriesgáu exerciciu de realismu documental poniendo los versos de “Paniceiros” de Xuan Bello na voz de dellos vecinos del llugar natal del poeta. Nel actu de presentación de “Cinco poemes” celebráu nel Aula de les Metáfores de Grao, desenvolvióse darréu de la proyección una mesa redonda con diversos creadores asturianos: el pintor Hugo O’Donnell, les escritores Taresa Lorences y Ana Vanessa Gutiérrez, y el músicu Xabel Vegas, na que se reflexonó sobre les posibilidaes creatives qu’ufierten les colaboraciones ente artistes y sobre’l papelu d’éstos nel desenvolvimientu d’una producción cultural enfotada na construción d’Asturies como territoriu de la realidá. 2 de mayu, 2005 0 FacebookTwitterPinterestEmail
Cine Un ciclu de la Filmoteca Asturiana repasará el cine sobre la segunda guerra mundial by asturnet 26 d'abril, 2005 El director de la Filmoteca Asturiana, Juan Bonifacio Lorenzo Benavente, y el director xeneral de Política Llingüística y Cultura, Carlos Madera, presentaron ayer n’Uviéu el nuevu ciclu qu’entama la institución cola segunda guerra mundial como telón de fondu. L’amuesa escomienza con “Casas Viejas” de Basilio Martín Patino y inclúi nuna segunda parte del ciclu el documental “Francisco Boix, un fotógrafo en el infierno” sobre’l retratista español qu’arrepresó cola so cámara l’horror de los campos d’esterminiu nazis. Les películes proyectaránse tolos martes na Biblioteca de El Fontán y na primera parte del ciclu, aparte de la hestórica cinta de Martín Patino, van poder vese “La posada de la sexta felicidad”, sobre la invasión xaponesa de China; “Amenaza de tormenta”, que narra al través de la figura de Winston Churchill los años difíciles nos que dalgunos países aliaos duldaben de les verdaderes intenciones belicistes de Hitler; y “La batalla del Río de la Plata”, sobre la persecución d’un acorazáu alemán pela armada británica peles costes d’Uruguay. La segunda parte del ciclu inclúi títulos como “El Pianista”, “La lista de Schlinder”, “Diario de Ana Frank” y el llargometraxe documental “Francisco Boix, un fotógrafo en el infierno”, onde se rebusca la esperiencia d’esti retratista republicanu nos campos de concentración nazis. El ciclu proyectará tamién “Shoah”, el documental de llarga duración que firmó Steven Spielberg sobre l’holocaustu xudíu con testimonios reales de supervivientes. Na presentación d’esta amuesa de la Filmoteca Asturiana, tanto’l so director, Juan Bonifacio Lorenzo, como’l director de Cultura, Carlos Madera, coincidieron na “necesidá de recordar al través de la visión que dio’l cine d’ello un tiempu que nun había volver a repetise enxamás y que les nueves xeneraciones habíen conocer pa evitar que vuelva a suceder en mundu nada paecío a esi, el primer conflictu bélicu nel que les víctimes civiles superaron con creces a los soldaos muertos nel campu batalla. 26 d'abril, 2005 0 FacebookTwitterPinterestEmail
Cine Los cantares de Mus y los ‘neños de Rusia’ alcontráronse nun emocionante conciertu en Moscú by asturnet 18 d'abril, 2005 Fran Gayo, componente de Mus, desplicaba unos díes enantes de viaxar a Rusia los oríxenes de “L’escaezu”, un proyectu cinematográficu de los realizadores Llucía Herrera y Xuan Lluis Ruíz alrodiu de la memoria viva de los neños espatriaos a l’antigua Unión Soviética tres la caída d’Asturies na seronda de 1937. El músicu cuntó entós que la idea surdió énte la posibilidá d’actuar pa los supervivientes d’aquella diáspora en Moscú, aprovechando la minixira del so grupu per tierres ruses. Después el proyectu foi medrando y atopando la forma d’un llargometraxe documental nel que’l conciertu de Mus colos ‘neños’ algamaba ún de los cumes emocionantes de la película en marcha.El sofitu económicu de l’Axencia Asturiana de Cooperación pa sufragar los gastos del viaxe dio-yos l’emburrión definitivu. Agora, a la vuelta de Moscú, los músicos de Mus y los autores del documental afirmen sentir “un compromisu moral irrefugable” por rematar el proyectu y barrunten la posibilidá de volver a Rusia pa completalu. Llucía Herrera, coodirectora de “L’escaezu” y espectadora privilexada del conciertu nel Centru Español de Moscú, recuerda como ún de los momentos más entrañables del alcuentru la pitición espontánea de dellos ‘neños de Rusia’ al oyer l’últimu cantar de Mus pa que’l grupu roblare la so actuación col “Asturies patria querida” y la respuesta inmediata de los músicos d’esta banda de cultu del pop-folk independiente arrincando los sones del himnu nacional asturianu. La fidelidá a los sos oríxenes ye una constante qu’estos homes y muyeres espatriaos del so país siendo alpenes unos rapacinos caltuvieron a lo llargo de los años, asina Herrera alcordábase tamién del testimoniu d’una d’eses ‘neñes’ qu’amosaba arguyosa los papeles colos que “recuperara la ciudadanía asturiana” o la remembranza que munchos de los ‘neños’ cultivaben d’un país qu’alpenes conocieran a nun ser al través de la señaldá. El documental de Llucía Herrera y Juan Lluis Ruíz tenta devolvé-yos tamién a esos homes y muyeres la memoria que-yos negó un tiempu adversu y la llarga dictadura de los vencedores na guerra civil. Bien d’esa memoria ufiertáron-yoslo los propios protagonistes d’esti episodiu poco conocíu del esiliu republicanu colos sos testimonios orales y l’abonda documentación gráfica y material que conserven, amás del incuntable patrimoniu sentimental y vital. D’esos elementos aportaos polos propios ‘neños’ y de la mirada comprometía de la so cámara va iguase la narración documental del llargometraxe, un proyectu que los sos autores camienten “inda llargu y llaboriosu de rematar”. Tres les vivencies esperimentaes na escasa selmana na que tuvieron rodando en Moscú, Herrera y Ruíz, fondamente impactaos pola presencia enfotada de los ‘neños’ supervivientes, contemplen la posibilidá: “inda un deséu más qu’una posibilidá que tengamos manera de materializar”, de volver a Rusia pa completar el documental. El conciertu de Mus foi ún de los momentos cumes de les decenes d’hores grabaes en Moscú y cola consumación d’esti alcuentru, que’l músicu Fran Gayo afalagaba, díes enantes n’Asturies, como “un retu d’altu riesgu” pal so grupu del que desconocíen la reacción que diben tener los espectadores del Centru Español énte los sones d’una banda avezada a actuar pa un públicu mozu y desixente énte una ufierta artística como la del grupu xixonés. Agora el círculu col qu’entamó esti viaxe a la memoria callada d’unos asturianos condergaos per munchu tiempu a ser silenciu y escaezu, cerrábase pa abrir nuevos círculos concéntricos na llinia argumental del llargometraxe nel que trabayen Llucía Herrera y Xuan Lluis Ruíz. Una vuelta moral a un pasáu tan recién qu’inda vive y sueña nunos homes y muyeres que tovía son voz presente y a los que les xeneraciones futures tienen derechu a escuchar y conocer la so hestoria. 18 d'abril, 2005 0 FacebookTwitterPinterestEmail
Cine L’animación y el documental cobren protagonismu nel festival de cortos d’Avilés by asturnet 6 d'abril, 2005 El Certame Nacional de Cortometraxes Villa d’Avilés entamó una añu más la so andadura con un programa intensu y afastáu d’actividaes interactives col públicu asistente a les sesiones. Una amuesa de cine documental sobre cultura urbana, la presentación de películes que nun entraron en circuitu de la eshibición comercial al pesar de la so calidá, un repasu a trabayos premiaos n’anteriores ediciones y sesiones nocturnes con animadores en directu son les principales propuestes qu’espón esti festival nel que’l principal oxetivu sigue tando nel formatu cortometraxe. Después de la inauguración ayer del festival con una proyección de cortos d’animación de diversos autores y una sesión nocturna, presentada pol cómicu televisivu Don Mauro y dedicada a enseñar en prestrenu el largometraxe “White skin”, les sesiones prosiguen esti xueves 7 a les 17,00 con un repasu a los meyores trabayos presentaos nes anteriores ediciones embaxo’l títulu “Un vistazo atrás”. A les 18,30, proyectaránse tres películes documentales alrodiu de la cultura urbana: “Aerosol” de Miguel Angel Rolland, un filme sobre la evolución del graffiti dende la so consideranza como espresión artística contemporánea; “Per-ser”, documental de los avilesinos Amar Hernández, Eduardo G.Mon y David Hernández, sobre’l mundu del “skate”; y como platu principal: “Bagdad Rap” d’Arturo Cisneros, criba hipercrítica sobre la guerra d’Irak y que va contar cola presencia del director del filme. A les 22,15 proyectaráse dientro les sesiones noctures el llargometraxe “Lost in La Mancha”. Mañana viernes ábrense les sesiones de tarde cola primer entrega del ciclu “Los otros”, dedicáu a cortometraxes presentaos fuera de concursu. A les 19,00 hores proyéctase “The Birthday” d’Eugenio Mira y a les 21.00 “Tempus Fugit” d’Enric Folch; n’entrambes sesiones cuntaráse cola presencia de los directores d’estes obres y nel casu del filme de Folch, tamién cola participación de l’actriz protagonista Neus Asensi. La última sesión de la xornada ocúpala la III Noche de Culto presentada por Jesús Palacios. El festival avilesín llegará a la so fin el sábadu 9 cola segunda entrega de “Los otros” y la proyección a les 19,00 de les obres finalistes del concursu na que tamién s’ufiertará el cortometraxe “El último tren a Tahití”, ganador del I Concursu de Realizadores Mozos “Ciudá d’Avilés”. Darréu celebraráse la entrega de premios y la ceremonia de pieslle del festival nuna gala animada pol cómicu de “La Hora Chanante” Raúl Cimas. Más información 6 d'abril, 2005 0 FacebookTwitterPinterestEmail