Portada Cine Santiago Segura algama la Medaya d’Oru de l’Academia de Cine

Santiago Segura algama la Medaya d’Oru de l’Academia de Cine

by redacción asturnews
Semeya: jmm (https://www.flickr.com/photos/workinpana/)

Santiago Segura foi reconocíu esti día cola Medaya d’Oru de l’Academia de Cine 2016 “pol so llabor como actor, director, productor y guionista; cuatro oficio colos que contribuyó a ameyorar el cine español nos sos aspeutos industrial y artístico”.

Cola concesión d’esti premiu, la Xunta Directiva de l’Academia reconoz en particular la so dedicación a la comedia, “unu de los xéneros más ricos y prolíficos de la nuesa cinematografía”. “La mio primer reacción foi de sorpresa y aforfugu, siempres piensu con esti tipu de premios que seguro qu’hai daquién que-y lo merez más”, señaló Segura en declaraciones a l’Academia.

“Tamién me da por pensar que probablemente me lo dean porque me ven yá nos estertores de la mio carrera. Yo siéntome entá una nueva promesa, un primerizu, pero a lo tonto llevo tres décades dando’l caricote al mio amáu públicu”, manifestó’l cineasta madrilanu minutos dempués de conocer la noticia. “Lo cierto -prosigue Segura- ye que, al marxe d’estes patétiques observaciones, ye un motivu de gran allegría y solo puedo estimá-ylo a los miembros de la Xunta Directiva que votaron por mi y a los que non, tamién, por acatar l’acertáu criteriu de la mayoría”.

Llicenciáu en Belles Artes, Santiago Segura empecipió la so carrera profesional dientro del cine con curtios como Relatos de medianueche (1989), Evilio (1992) o Alteriáu (1993), col que llogró’l Goya al meyor curtiu de ficción. Esi mesmu añu empezó la so collaboración col director Alex de la Ilesia, con quien debutó n’Acción Mutante. A les ordes del director bilbaín llogró, dos años más tarde, el Goya al meyor actor revelación pola so interpretación n’El día de la bestia.

Dempués llegaríen Perdita Durango, La chispa de la vida, Balada murnia de trompeta, Les bruxes de Zugarramurdi, y el so últimu trabayu xuntos hasta la fecha, La mio gran nueche. Consolidáu yá como unu de los actores más populares d’España, Segura empecipió la so propia saga cinematográfica con Riega: el brazu tontu de la llei, que dirixió y protagonizó en 1998 y cola que llogró’l so tercer Goya, nesti casu a meyor director novel.

El personaxe de José Luis Riega, un policía corruptu ensin escupulicios caló ente’l públicu y favoreció cuatro apurres más del singular axente qu’afararon en taquilla: Riega 2: Misión en Marbella (2001), Riega 3: el protector (2005), Riega 4 (2011) y Riega 5: Operación Eurovegas (2014).

Como actor, participó en decenes de llargumetraxes, nos que foi dirixíu por cineastes de la talla de Luis García Berlanga, Enrique Urbizu, Fernando Trueba, Jesús Franco, Guillermo del Toru o David Trueba.

Tamién te podria gustar