Portada Cine Sabina fala de la so seca creativa na so cabera apaición en Donosti

Sabina fala de la so seca creativa na so cabera apaición en Donosti

by redacción asturnews

Sabina falaba esta selmana en Donosti de la so seca creativa, les drogues, la vieyera o la relación col so padreEl cantante abría la so alma a Fernando León en ‘Sintiéndolo enforma’, un documental rodáu a lo llargo de 13 años y presentáu nel Festival de San Sebastián.

‘Sintiéndolo enforma’ arrinca con fumu de tabacu y la figura d’un bombín, esi sombreru que Joaquín Sabina fixo seña d’identidá y que, como revela nel documental, supon un homenaxe por partida doble: al cine mudu de Charlot y a los siete años que pasó en Londres. Ellí trabayó nun xeriátricu, fregó platos en restoranes y cantó en Portobello Road.

El filme de Fernando León nun desvela si ye verdá la célebre anécdota de que George Harrison dio-y al nueva Sabina una mampurra de cinco llibres cuando esti-y cantó ‘Que te vaiga bonitu’ a ritmu de guitarra nun mexicanu. Sía que non, el bombín, ese que’l cantante almiraba na cabeza de los diputaos ingleses, sirve pa estremar a la Sabina artista xubíu a un escenariu de la Sabina ciudadanu.

El director de ‘Los llunes al sol’ saberde memoria los cantares d’un ídolu que-y abrió les puertes de la so casa na madrilana plaza de Tirso de Molina y les habitaciones d’hotel per tol mundu mientres la friolera de 13 años. La resultancia son dos hores de memoria y sicoterapia sabinianas, que les sos fans van correr a mercar cuando sala’l DVD.

El filme proyectóse el sábadu pasáu nel Velódromu ya inda nun tien fecha d’estrenu en sales. Apaez la Sabina golfu, ese que tres l’ictus que sufrió en 2001 sigui bebiendo y fumando como un carreteru, compartiendo cenes y versos en Rota con amigos como Benjamín Prau, «un poeta que quier ser estrella del rock», quemando la nueche nel Tenampa de la Plaza Garibaldi, el trubiecu del mariachi.

Pero tamién remanez el Sabina crepuscular, qu’a les sos 73 años sabe que los enfiles tienen los díes contaos y que, de la mesma manera que los sos discos favoritos de Dylan son los primeres, asume que nun va volver componer les temes que los sos siguidores corien nos conciertos. «Nun creo que vaiga ameyorar cantares como ‘Contigo’, ‘Y sicasí’ o ‘Yo baxo en Atocha’. Nun lo creo», confiesa.

El Sabina crápula sigue ende, apuntando qu’el platillo con un polvillo blancu que se ve nel so camarín nun ye lo que pensamos, sinón sal por que la boca nun se quede seca. «Lo del sexu, drogues y rock and roll duró hasta los 50 años», xura. Ensin la cocaína, reconoz, nun pudiera componer en 1999 unu de los sos álbumes más populares, ’19 díes y 500 nueches’. Grabar en sesiones de trés díes ensin dormir. Va venti años que dexó la coca ensin necesidá de pasar por una clínica de desintosicación. «Pa mi fueron esperiencies felices. Y cuando dexaron de selo, a cencielles dexar. ¿Que si les echo de menos? Sí. ¿Que si voi cayer otra vegada? Non».

Articuláu a base de saltos nel tiempu, cola discreta presencia de Fernando Llión preguntando bien de xemes en cuando, ‘Sintiéndolo enforma’ salta de la xira del cantante con Serrat en 2020 a los tiempos de Joaquín Sabina y Viceversa, con que los sos miembros vuelve tocar. Al autor de ‘El bon patrón’ estélen-y los momentos previos a un conciertu, cuando’l protagonista, a pesar de la so esperiencia, ponse tan nerviosu que llega a devolver. Sobremanera si esa nueche’l bolu ye en Les Vientes. Resulta impagable el regresu de Sabina a la so Úbeda natal, d’onde fuxó asqueado del grisor de la vida nel franquismu. Güei un tour turísticu homenaxa al so fíu pródigu, fíu de la mesma d’un inspector de policía.

Tamién te podria gustar