Roman Polanski torna polos sos fueros con un nuevu filme

04 xunu 16:16 2018 Imprimir

Roman Polanski sigue n’activu y amuesalo con esti rodaxe de 2016, cuntando 83 años, cuando rodaba Basada en fechos reales, tres prácticamente cuatro años ausente de les pantalles.

El so últimu filme, La venus de les pieles, de 2013, dexara’l llistón bien alto cola so versión de la célebre pieza teatral del americanu David Ives, de la mesma inspirada pola novela homónima de von Sacher-Masoch, quien diera nome al masoquismu. Naquella película climática, la so esposa, Emmanuelle Seigner, y Mathieu Amalric ufiertaben un tour de force inigualable nun doble xuego de dominación y sometimientu qu’algamaba momentos sublimes: ensin dulda xuno de les temes o obsesiones estrella del realizador.

La dominación sobro los débiles ye fácilmente reseguible a lo llargo de prácticamente toa la filmografía del so realizador, y nun va faltar quien tope na infancia de Polanski nel guetu de Cracovia, del qu’escapó pa esperimentar una vida de penuries y maltratu, mientres los sos padres yeren unviaos a campos de concentración, abonda xustificación traumática como por que se esplique, una vegada y otra, la so torna a la cuestión. Efectivamente, dende El cuchiellu na agua, pasando por Cul de Sac, La grana del diañu, Macbeth, y El quiméricu inquilín, hasta Llunes de hiel, La muerte y la doncella, o El pianista, por namá citar dalgunes, ye fácil detectar un xuegu de dominación munches vegaes acompañáu por una reclusión física o mental de les sos víctimes, xuna suerte d’aislamientu de lo esterno que con frecuencia raspia la llocura (Repulsión), lo qu’abonda na tesis referida a los sos traumáticos años d’infancia.

Nel guión, contribuyó l’otrora guionista y depués suxerente realizador, Olivier Assayas, responsable de la escelente Personal Shopper, lo que nun ye detalle menor. Basada en fechos reales nun ye, nin con muncho, una de les meyores películes d’esti pernomáu polacu, anque hai espaciu pa siguir esfrutando de la so manera caltriante d’ufiertar el material, de xacíu cola contribución de la gran Eva Green, xuna actriz cada vez con mayor dominiu nel encuadre, que los sos funny bones arrolladores sabe redimensionarlos no tenebroso, y de la veterana Emmanuelle Seigner, requerible pa llograr esti intensu duelu d’actrices.

La hestoria centrase nuna escritora yá madura, curiosamente tamién llamada Delphine, qu’acaba de consiguir un gran ésitu de vientes con una novela que tien enforma d’autobiográficu y onde el so background familiar tien muncho pesu específicu. Tal trunfu bloquiar na so nueva acometida lliteraria, amedranar el mieu a nun llograr pareyu nivel en tantu vese acosada por una serie de cartes anónimes en que al paecer un familiar l’amenaza por esponer col so llibru a la familia y particularmente a la so difunta madre. Nuna firma d’exemplares, avérase-y xuna almiradora que diz llamase Elle (Green), y atopa la manera, al demostra-y cuántu conoz d’ella, aprovechándose amás de la debilidá y hasta depresión de l’autora, de intimar con ésta al puntu d’entama-y la vida y el trabayu, acabar per vivir con ella y convencela de qu’abandone’l so proyectu de ficción pa somorguiase nella mesma y n’escribir asina xuna nueva novela íntima arrancada de les sos coraes. Nel llibru de partida de Delphine De Vigan, ésta nun despinta qu’un referente foi Misery, de Stephen King, lo que l’espectador alvertíu pensaría rápido pola so propia cuenta.

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