Portada Conceyos Roma y Xixón: Una mirada virtual na FIDMA

Roma y Xixón: Una mirada virtual na FIDMA

by redacción asturnews

La Feria Internacional d’Amueses d’Asturies va acoyer una esposición del 3 al 18 d’agostu con referencies a los numberosos testimonios materiales del pasáu que, gracies a les posibilidaes qu’ufierta anguaño la ciencia arqueolóxica, déxennos conocer aspeutos importantes de la vida de los nuesos antepasaos.

A empiezos de los años ochenta, nació’l Proyectu Xixón d’escavaciones arqueolóxiques, un ambiciosu programa que propiciaba la investigación, caltenimientu y divulgación de l’arqueoloxía del conceyu. Y les principales resultancies d’estos llargos años de trabayos arqueolóxicos presentar nesta esposición de la Feria Internacional d’Amueses d’Asturies  onde’l públicu puede conocer el pasáu romanu xixonés y enfusase al traviés de les nueves tecnoloxíes, na vida y costumes de les xentes qu’habitaben na ciudá fai 2000 años.

L’amuesa escuerre, per una parte, amosar al públicu l’algame del periodu históricu nel que los territorios del actúal conceyu de Xixón formaron parte del Imperiu Romanu; y per otra parte, poner de relieve les significatives meyores de la investigación arqueolóxica na materia que dexaron, nos últimos llustros, algamar una visión anovada sobro la incidencia de Roma n’Asturies y en Xixón/Xixón.

El discursu espositivu, a lo llargo de distintos espacios temáticos, amuesa como baxu dominiu romanu, empecipióse un complexu procesu de cambéu reflexáu en tresformaciones sociales, económiques y culturales que modificaron non yá el paisaxe de les tierres ástures sinón tamién los vezos y costumes de les sos xentes que progresivamente integrar nes redes del nuevu sistema impuestu por Roma.

La esposición abrese col bloque Roma en tierres de Xixón qu’amuesa como al traviés de l’acción romana, coles sos lluces y solombres, les tierres de Xixón y d’Asturies, entraron nun complexu treme detransformaciones sociales, económiques y culturales que convirtieron a Xixón nun importante enclave de la mariña cantábrica.

De siguío sol epígrafe “Constructoresde caminos”, la segunda sección, centrase nel estraordinariu sistema de comunicaciones per tierra y per mar creáu pol Imperiu pal transito de xentes y mercancíes poles que “tolos caminos conducen a Roma” y tamién a la mariña xixonesa al traviés de la Vía de La Carisa (Ruta de la Plata).

El tercer sector “Xixón, puertu romanu” detiense nel destacáu papel de la badea de Xixón como enclave marítimu y como puertu principal de referencia na mariña ástur mientres los períodos prerromanu y romanu. Ente que el cuartu bloque “Del Castru a LaCivitas” enfusar nel núcleu romanu de Xixón, nel actual barriu de Cimavilla, que dio orixe a la ciudá y convirtióse nun centru rexonal (caput ciuitatis), a manera de aglomeración de calter semiurbano.

Les siguientes secciones tán dedicaes a l’agua con “Un mar de recursos: la vocación pesquera nuna redolada marinera” na que se presenta cómo los romanos aprovecharon el mediu marín y la riqueza piscícola de la mariña atlántico y cantábrico; y “L’agua, la xestión d’un bien de primera necesidá” que dexa a dentrarse nos eficaces sistemes de suministru y distribución de l’agua consiguíos pol Imperiu gracies a la so avanzada inxeniería hidráulica.

Sol títulu “El calquier de Roma en el territoriu: un nuevu paisaxe rural” el postreru de los apartaos de la esposición centrar nel territoriu y poblamientu rural romanu de la redolada de Xixón, onde la villae ye’l tipu establecimientu más común yá sía como construcciones bien modestes, tipo granja, o grandes centros d’esplotación rural nos qu’a la so función agropecuaria xúnese la d’espaciu de representación social de les élites romanes

Tamién te podria gustar