Portada Conceyos Respuesta del asturianismu a la intención de PP y FORO de pesllar el SNL del Cabu Peñes

Respuesta del asturianismu a la intención de PP y FORO de pesllar el SNL del Cabu Peñes

by asturnet

La prensa escrita asoleyaba esta mañana la posibilidá estudiada por Foru y PP na Mancomunidá de Carreño y Gozón de pesllar dellos servicios, ente los que tán el Serviciu de Normalización Llingüística, que funciona dende 2004. La Xunta pola Defensa de la Llingua Asturiana ya Iniciativa pol Asturianu respondieron a esta amenaza con delles notes de prensa nes que coinciden na so defensa de la continuidá d’esti serviciu.

Pa la Xunta “esta situación toma carácter surrealista porque, no que se refier a la Oficina de Política Llingüística, ta financiada con cargu a la Dirección Xeneral de Política Llingüística de la Conseyería d’Educación, Cultura y Deporte; colo que nun supón carga económicapa los citaos conceyos”. La XDLA camienta que detrás d’esta propuesta nun hai otro que “intereses rancios y contrarios al exerciciu de polítiques de valoración y normalización del patrimoniu llingüísticu de los sos conceyos”, solicitando la rectificación.

Iniciativa pol Asturianu camienta que s’usa l’aforru económic “como sida”, pues recuerden a les formaciones d’estos conceyos que’l Serviciu “fináncialu’l Gobiernu d’Asturies al traviés d’unes sovenciones añales”. Amás, la organización va más allá, “los servicios ufríos por esti Serviciu suponen un valor añadíu pa los conceyos mancomunaos, pues l’usu del asturianu xenera un valir estra a productos y servicios d’empreses y otres entidaes, amás de sofitar el caltenimientu del idioma, un bien cultural y económicu, pa les futures xeneraciones”.

La organización pide a la Mancomunidá del Cabu Peñes que refuercien esti SNL y busquen una solución estable col Gobiernu d’Asturies, al traviés d’un conveniu que dea estabilidá al organismu, y nel que los conceyos de la Mancomunidá “se comprometan daveres col procesu de normalización llingüística nos sos territorios”.

Tamién te podria gustar