Portada Música Ramón Prada estrena con llenu total en Lorient la so “cantata pa celtes y orquesta”

Ramón Prada estrena con llenu total en Lorient la so “cantata pa celtes y orquesta”

by asturnet

Ramón Prada estrenó na nueche’l xueves 5 d’agostu en Lorient la primer “cantata pa celtes y orquesta” que se compón n’Asturies, exemplu vivu del alitar de la música tradicional de raigañu célticu en xuntanza con instrumentos clásicos. Prada, cola calidá qu’amuesa davezu, llogró ufiertar esti xueves pela nuechi en Lorient una composición que brilló na interpretación, nun Gran Teatru enllenu hasta la bandera.

Podía decise más alto, pero non más nidio. La cultura céltica tradicional, de la qu’Asturies ye exemplu constante colos sos músicos y les sos músiques, tien la meyor de les amestaúres posibles col mundu de la música clásico, significación de cultura d’altor y rebufu elitista. Y el productu tien más altor cultural entá que los instrumentos presentes nel escenariu onde s’interpreta, como pue sentise nesta pequeña parte d’un de los seis movimientos que componen la obra.

Sigún desplicó Ramon Prada esta mesma selmana na rueda de prensa previa al estrenu absolutu de ‘Keltikhé’, “la conesión cola nueva obra ye esi sentimientu celta que tenemos y que nos fai guardar les tradiciones, por eso escoyí la voz femenina que ye la representación de quien guardare hasta agora eses tradiciones, daqué que coincide con tol aarcu atlánticu”. Prada dixo tener nidio tamién que “cada vegada que vengo equí veo esa conesión ente les cultures d’esti territoriu”, n’alusión al Intercélticu de Lorient. Y na nuechi del xueves sintiéronla tolos que tuvieron la suerte d’alcontrase ente’l millar llargu d’espectadores que disfrutaron d’una interpretación midía y perbién ensayada.

Pesie a les dificultaes que presentaba l’escenariu, pequeñu pal trasiegu de xente que pide la obra, les evoluciones del grupu Muyeres per esi escenariu quedaron dafechu ensertaes na cadarma clásica na que s’alcontraben colocaos los músicos. Y la voz de Mari Luz Cristóbal y de les componentes del grupu Muyeres sonaron con fuerza y calidá entemecíes coles gaites, l’arpa, los whistles, los oboes y violines, y la percusión.

“El conceutu de la obra ye mui difícil porque quier axuntar los cantos tradicionales colo sinfónico, y ye una obra mui densa, 75 minutos”. Asina de nidiu dexó’l calter de la obra’l compositor asturianu, qu’afitó amás nes sos declaraciones que “lo más dificil, lo más interesante ye ver como s’amesten los instrumentos tradicionales col mundu sinfónicu… esa ye la parte más dificil”. Nesi sen, l’autor yá recalcara antes del conciertu d’anueche que la mayor dificultá “alcuéntrase n’adaptar los músicos tradicionales a la música sinfónica”.

Ramón Prada tamién desplicó que “hai de tener la suficiente capacidá p’abrir les oreyes y entender cómo tien d’encaxar l’instrumentu tradicional nun conxuntu que ye estremáu, como’l de los instrumentos clásicos, pero eso nun ye una llimitación en sí mesma”.

“Una cantata pa celtes”

‘Keltikhé’ ta definida pol mesmu autor como una “cantata pa celtes y orquesta”, lo que pue ser enforma significativo pa desplicar lo que quier algamar esta composición sinfónica: “convertir la tradición al mundu sinfónicu teniendo como entamu la fuercia de la voz tradicional de les muyeres asturianes. Voces de muyer améstense nesti sen coles bombardes, les gaites, el binioù, el bouzouki o los whistles pa formar una estaya tradicional que se va meciendo na cantata de Ramón Prada colos instrumentos clásicos.

La obra preséntase estremada en seis movimientos qu’entamen con ‘Avalon’, una obertura de la que surde la voz nel segundu movimientu; ‘Muyeres’, nel que s’interpreten cancios tradicionales como ‘La Danza de les Vieyes’ (una danza prima arrecoyida en Mieres del Camín y qu’entama col romance de San Xuan Verde), ‘Cantar bien neña’ (una tonada del más fondu estilu ayerán) y dos dances vaqueires (La Gallegada y La Media Vuelta), y darréu ‘Carnac’, un movimientu inspiráu dafechu nel misteriu qu’arrodia a les piedres bretones que se caltienen nesa rexón y que de lo más arraigonao va treslladando l’ambiente a un adagio melancólicu pa gaita irlandesa y low whhistle.

‘Lancelot’ ye’l cuartu movimientu de la obra y apurre l’únicu romance de temática artúrica que se conoz n’Asturies y que val, sigún se recueye nel programa, “pa da-y vida, agora cola voz solista, a la lleenda”. El quintu movimientu, ‘Lugnasad’ amuesa l’ambiente de la fiesta cola que los celtes festexaben el veranu, emplegando pa ello un binioù-koz, una bombarda tenor y una gaita asturiana, cubriendo d’esta mena una gama de más de cuatro octaves

‘Ástura’ ye’l movimientu final, y xermen de tola obra, que surde dende la ñeblina pa finar con un canciu tradicional a coru que xune otra vuelta la orquesta cola tradición de mayor raigañu.

Suplementu d’Asturnews sobro’l Festival de Lorient 2004

Tamién te podria gustar