Portada Sociedá Rafael Palacios condena les inxerencies en Navia-Eo y pide la defensa de la fala

Rafael Palacios condena les inxerencies en Navia-Eo y pide la defensa de la fala

by asturnet

El director de l’Axencia Asturiana de Cooperación y portavoz nacional del Bloque por Asturies Rafael Palacios pronúnciase nun comunicáu unviáu a los medios informativos sobre la polémica remanecida nes últimes selmanes alrodiu de la realidá llingüística del Navia-Eo. Palacios pide un esfuerzu conxuntu en defensa del gallegu-asturianu per parte de toles instituciones del Principáu “especialmente la Oficina de Política Llingüística y la Academia de la Llingua Asturiana”.

El responsable de Cooperación de la Conseyería de Xusticia y Esteriores ye, después de que lo ficiera’l presidente Areces, un de los pocos miembros del executivu autonómicu que se pronuncia sobre’l casu de la fala d’Entrambasaguas y les pretensiones nesa zona del gobiernu de Galicia o les conteníes na iniciativa parlamentaria d’Esquerra Republicana de Catalunya (ERC) sobre llingües del estáu.

Respective a les inxerencies esternes nel Navia-Eo, Rafael Palacios afirma que “el Gobiernu de Galicia nun tien nenguna atribución pa tomar iniciatives qu’ afecten a los Conceyos del Eo-Navia y a la so lengua, y menos tovía sin contar n’asoluto coles instituciones asturianes y col Gobiernu d’ Asturies”. Nesi sen manifiesta que “nun se pueden tolerar los intentos d’inxerencia del Gobiernu de Galicia o d’Ezquerra Republicana de Catalunya (ERC) nos asuntos llingüísticos, culturales o políticos que competen a Asturies y a les sos instituciones, y condénolos con toa enerxía”.

Nel escritu remitíu a los medios Palacios diz que “dende’l nivel de responsabilidá que tengo nel Gobiernu d’Asturies voi trabayar pa que les instituciones asturianes se fagan valer, tanto nes sos declaraciones públiques como nes iniciatives de defensa de la personalidá llingüística, cultural y política del gallego-asturiano o fala y de los asturianos y asturianes de los Conceyos del Eo-Navia”.

El director xeneral de Cooperación reafirma nel so comunicáu “indudable e incuestionable asturianidad cultural y política” de les fasteres d’Entrambasaguas y recalca que la competencia de la política llingüística nesos conceyos “tienla n’esclusiva el Gobiernu d’Asturies”. Palacios remata’l so comunicáu con un encamientu na defensa del gallego-asturiano, qu’al so xuiciu “necesita del esfuerzu conxuntu de los movimientos sociales, del Gobiernu d’Asturies y de les instituciones asturianes competentes na materia, especialmente la Oficina de Política Llingüística y l’Academia de la Llingua”.

Tamién te podria gustar