Portada Comunicación Próspero Morán presentó el proyectu d’Asturblog como entamu de periodismu alternativu

Próspero Morán presentó el proyectu d’Asturblog como entamu de periodismu alternativu

by asturnet

La última sesión de les Xornaes d’Estudiu de l’Academia de la Llingua Asturiana foron el marcu escoyíu pol director d’Asturnews, Próspero Morán, p’adelantrar les característiques del proyectu de periodismu alternativu Asturblog, un mediu de comunicación interactivu y abiertu a la contribución de los propios llectores que puede tener una utilidá importante pal desenvolvimientu d’idiomes minorizaos como l’asturianu. El responsable del proyectu resaltó tamién el calter democratizador y críticu d’un mediu llibre de les presiones de los grandes grupos empresariales.

Próspero Morán asitió l’espoxigue de les weblog como medios de comunicación altenativos dientro’l contestu del desarrollu tecnolóxicu y de les condiciones qu’ofrez la llamada economía de l’atención. Con fonda difusión na mayoría de los países del nuestru entornu, n’Asturies y en llingua asturiana, inda nun se punxera en rede nengún proyectu asemeyáu, nesi sen, resaltó Morán la importancia d’un proyectu d’edición inminente como Asturblog y el papel que podía xugar na normalización del asturianu, asina como de mediu de comunicación na nuestra llingua ente los falantes espardíos per tol mundu.

Les weblog son una modalidá de diarios dixitales que tienen como especial característica el que son los propios llectores los que contribuin a la so redacción coles sos aportaciones y comentarios. La función de los profesionales del periodismu nestos medios interactivos céntrase en contrastar y seleccionar les informaciones o comentarios recibíos pa la so publicación nel blog. Al empar cada testu puede retrucase o ampliase desque apaez colgáu na rede, d’una manera asemeyada al funcionamientu de les cuentes personales de corréu electrónicu. La pluralidá informativa y d’opinión ye ún de los principales atractivos d’estos nuevos medios de periodismu alternativu, son poro canales de “democratización de la propia sociedá y de fomentu del espíritu críticu”, afirmó Próspero Morán. El director d’Asturnews y responsable del proyectu d’Asturblog resaltó la importancia d’esti calter democratizador nuna sociedá como l’asturiana “onde’l défici democráticu amuésase perevidente en situaciones como les que cinquen a la llingua asturiana”, remembró.Como casu nel que se pudieron apreciar les capacidaes como mediu alternativu Próspero Morán punxo acontecimientos recientes como la guerra d’Irak y tolo sucedío dende’l 11-S en Nueva York, nel que les weblog sirvieron pa tresmitir información llibre de la censura impuesta polos medios gubernamentales.

Amás de les posibilidaes inescosables qu’ufierta el blog nel desenvolvimientu comunicativu de les llingües minorizaes, Morán punxo exemplos prácticos de la utilidá d’esti mediu, como la edición de periódicos escolares, que pueden compartir diversos centros o interactuar enriba d’ellos. Otru exemplu d’aplicación práctica ye la utilidá qu’un blog tien pa la comunicación d’empreses privaes con proveedores y clientes.

El proyectu d’Asturblog va ser el d’un blog d’accesu llibre nel que la única condición va ser que la llingua emplegada polos usuarios sea l’asturianu. La presentación oficial d’Asturblog va facese’l prósimu 1 de payares.

Tamién te podria gustar