Portada Sociedá Preséntase la manifestación en defensa del asturianu nel currículu educativu

Preséntase la manifestación en defensa del asturianu nel currículu educativu

by asturnet

Representantes de les organizaciones convocantes de la manifestación pa esisxir la retirada de la propuesta curricular propuesta pola Conseyería d’Educación presentaron ayeri la manifestación y los sos conteníos. La manifestación, convocada polos sindicatos CC.OO, FETE-UXT y SUATEA, y pola organización de defensa de los derechos llingüísticos Xunta pola Defensa de la Llingua Asturiana, saldrá a partir de les 13.00 d’esti sábadu col lema “Llingua asturiana en toles escueles en condiciones dignes y de normalidá”

La manifestación va entamar a les 13.00 hores dende la estación del Norte d’Uviéu p’acabar na Plaza de la Escandalera.
Na rueda de prensa participaron Primi Abella, de CC.OO; María José Secades, de FETE-UXT; Llinu Álvarez Santidrián; y Xulio Casado de la Xunta pola Defensa de la Llingua Asturiana. Na rueda de prensa esplicaron que la propuesta de curriculu convertiría l’asignatura de llingua asturiana de materia voluntaria a asignatura optativa entrando en competencia con otres materies del curriculu. Esti fechu considérase dende les organizaciones convocantes como “un pasu atrás na normalización y na situación de la llingua”, amás de significar “la muerte lenta del asturianu na enseñanza”.

El representante de la Xunta pola Defensa de la Llingua Asturiana, Xulio Casado, sorrayó qu’el gobiernu asturianu anque ellaborare un plan de normalización a finales de la llexislatura ta “dando pasos atrás na normalización llingüística”. Dende Comisiones Obreres, Primi Abella, recordóse que la Conseyería d’Educación entovía nun fizo l’estudiu xurídicu pa la creación de la especialidá de llingua asturiana, estudiu al que se compremetiere a desenvolver y tramitar. Los sindicatos de la enseñanza señalaron que la nueva redacción curricular pondría en peligru’l trabayu de 200 docentes qu’actualmente tán poniendo asturianu en primaria y secundaria. En casu de que l’asignatura perdiere la condición de voluntaria y se convirtiere, como pretende la Conseyería d’Educación, les tases de matriculación na mesma baxaríen, pola competencia d’otres asignatures, y con elles el númeru de profesores d’asturianu.

Tamién te podria gustar