Portada Conceyos Presentaos n’Uviéu los programes d’Educación pa la salú y prevención d’adicciones

Presentaos n’Uviéu los programes d’Educación pa la salú y prevención d’adicciones

by redacción asturnews

La conceyala de Mocedá, Cuadonga Díaz, y la coordinadora de prevención de la Fundación CESPA-Proyectu Home, Aránzazu Fernández, presentaron esta selmana, en rueda de prensa, la ufierta de programes d’Educación pa la salú y prevención d’adicciones del Conceyu d’Uviéu pal cursu escolar 2022-2023.

“El Plan Municipal sobro Drogues y otres conductes adictives frutu d’un conveniu de collaboración ente la Fundación CESPA – Proyectu Home y el Conceyu d’Uviéu, lleva promoviendo la implantación de programes de promoción de la salú y prevención d’adicciones dende los sos entamos en 1999, sofitando un modelu d’intervención enmarcáu na Educación pa la Salú y en programes de prevención escolar empuestos a l’alquisición de factores de protección (habilidaes pa la vida, xestión emocional, autoestima, información sobro drogues…).El pasáu cursu escolar 2021-2022 el Plan ufiertó a los centros educativos del Conceyu d’Uviéu cuatro programes estructurados y cuatro actividaes puntuales, pa ser desenvueltos nes distintes etapes educatives: Educación Infantil, Primaria, Secundaria y Bachilleratu, algamando tamién la Formación Profesional. Un total de 17 centros educativos distintos del Conceyu d’Uviéu participaron nel desenvolvimientu de dalgún d’estos programes y actividaes, algamar a un total 4.446 alumnos y alumnes”, indicó la concejala Cuadonga Díaz.

Como complementu a la ufierta de programes empobinaos al alumnáu, “tamién s’ufiertó a los centros educativos la posibilidá de desenvolver talleres d’habilidaes educatives empobinaes a les families, que realizáronse en 8 centros educativos distintos con una participación de 322 madres y padres”, añedió la edil.

Al respective de la nueva ufierta de programes de Promoción de la Salú y Prevención d’Adicciones pal cursu 2022-2023, “como n’años anteriores, la ufierta inclúi programes empobinaos al alumnáu, programes empobinaos a les families y formación empobinada al profesoráu pa facilitar el fayadizu desenvolvimientu de los programes ufiertaos. La propuesta dexa que cada centru escueya la opción o opciones que considere más fayadices según les característiques del so alumnáu y asina desenvolver unu o más programes nes distintes etapes educatives. Los programes que s’ufierten son na so mayoría de prevención universal, dirixíos a la totalidá del alumnáu y families de los centros educativos, pero tamién s’inclúin programes de prevención selectiva dirixíos a grupos que poles sos característiques presenten mayores factores de riesgu en relación a los consumos de drogues y otres conductes de riesgu”, indicó la responsable municipal de Mocedá.

“Esta propuesta municipal complementa la ufierta de programes d’educación pa la salú promovida dende les Conseyeríes de Salú y d’Educación, y por tantu llevar a cabu en coordinación con diches instituciones y col Centru de Profesoráu y Recursos d’Uviéu (CPR)”, sorrayó Díaz.

La ufierta empobinada al alumnáu ta formada por 4 programes estructurados y 5 actividaes puntuales:

EDUCACIÓN INFANTIL
– Nino y Nina. Programa d’Habilidaes

EDUCACIÓN PRIMARIA –
Programa Xuegu de Llaves. Educación Primaria –
Actividá Brigada Especial Covid 19

EDUCACIÓN SECUNDARIA, BACHILLERATU Y FORMACIÓN PROFESIONAL
– Programa Xuego de Llaves. Educación Secundaria –
Programa Rompecabeces
– Actividá Creación audiovisual y prevención del consumu d’alcohol
– Actividad Quedamos
– Actividá Que nun te viendan humo
– Actividad Cannabis lo qu’hai que saber

“Destacar como novedá dientro de la ufierta pa esti nuevu cursu escolar l’Actividá Que nun te viendan fumos dirixida a 1º y 2º de la ESO, col propósitu d’apurrir información sobro’l consumu de tabacu y otros productos rellacionaos, lo mesmo que de aumentar la percepción de riesgu acomuñáu a estos consumos y facilitar  estratexes pa faer frente a la presión grupal. Esta actividá foi diseñada en collaboración con dellos planes municipales sobro drogues d’Asturies y foi presentada públicamente’l pasáu 31 de mayu por cuenta de la celebración del Día Mundial ensin Tabacu. Per otru llau, señalar que mientres esti cursu escolar dellos centros educativos d’Uviéu van participar na evaluación de resultancies del Programa Xuego de Llaves. Educación Secundaria impulsada dende l’Asociación Proxecto Home, y que se va llevar a cabu a nivel estatal per parte del equipu d’investigación del Grupu de Conductes Adictives de la Universidá d’Uviéu col sofitu técnicu de la Oficina de les Naciones Xuníes contra la Droga y el Delitu (UNODC) y el Plan Nacional sobro Drogues”, indicó Aránzazu Fernández.
La ufierta de talleres d’habilidaes educatives pa families complementa les actuaciones empobinaes al alumnáu, y ta compuesta por 3 programes:

EDUCACIÓN PRIMARIA –
Componente familiar del Programa Xuego de Llaves, dirixíu a families con fíos y fíes na Etapa d’Educación Primaria

EDUCACIÓN SECUNDARIA –
Componente familiar del Programa Xuego de Llaves, dirixíu a families con fíos y fíes na Etapa d’Educación Secundaria –
Programa A tiempu, de prevención familiar selectiva, dirixíu a families con fíos de 12 a 17 años, con un perfil de riesgu en relación a los consumos de drogues

D’últimes señalar la ufierta de formación empobinada al profesoráu pa facilitar les conocencies necesaries pa l’aplicación de los programes ufiertaos. La formación puede ser presencial en coordinación col CPR d’Uviéu o virtual al traviés del Campus virtual de Proyectu Home – www.formacionph.es .

Na web https://conectaoviedo.es/prevencion-escolar-y-familiar/escolar/llograr los centros educativos pueden atopar información detallada de cada programa y actividá, según realizar la inscripción nes iniciatives que-yos interese desenvolver. Coles mesmes, pueden ponese en contactu col PMsD nel teléfonu 985 981 808 o nel corréu electrónicu dro.depenoviedo.es.

Tamién te podria gustar