Portada Comunicación Periodistes pol Asturianu defende la discriminación positiva de la llingua na radiotelevisión pública

Periodistes pol Asturianu defende la discriminación positiva de la llingua na radiotelevisión pública

by asturnet

L’Asociación profesional ‘Periodistes pol Asturianu’ presentó esti sábadu n’Uviéu un documentu entituláu “Bases pal tratamientu de la llingua asturiana nel ente de comunicación del Principáu”, nel qu’a lo llargo 15 puntos l’asociación propón una riestra principios qu’atalanten tendríen de rixir la presencia del asturianu na futura radiotelevisión asturiana. L’asociación ta acabante constituyise como tala depués de 10 años de trabayar como coleutivu , calteniéndose abierta a la “participación de los profesionales preocupaos por la presencia curiosa del asturianu nos medios de comunicación”.

El documentu presentáu esti sábadu 19 fai referencia a la “presencia inexcusable de la llingua nel Ente de Comunicación del Principáu”. Sicasí, tal y como destacó la presidenta de ‘Periodistes pol Asturianu’, Beatriz Viado, “nun falamos de porcentaxes respeuto del castellano, sinón que preferimos establecer una serie de principios que tienen que se mantener nos tres medios del nuevu Ente: televisión, radio y periódicu dixital,pero tamién nes sos comunicaciones internes, esternes y na so promoción pública”.

D’esta miente, ‘Periodistes pol Asturianu’ diz apostar, en pallabres del so vicepresidente Naciu Varillas, por caltener un “principiu de discriminación positiva”, sobremanera no que cinca a programes informativos, deportivos ya infantiles, decatándose de que la ufierta comunicativa asturiana “ufrez una desproporción descomanada del llau del castellanu”.

El documentu presentáu esti sábadu 19 de febreru tamién reclama la “non especialización de la programación” onde l’asturianu tea presente, de forma tala que se atalanta necesariu “l’emplegu normal de la llingua en cualesquier mena de programación y de franxa horaria col mesmu nivel de calidá xeneral”.

‘Periodistes pol Asturianu’ propón tamién la creación d’un Conseyu Llingüísticu permanente onde intervengan la Oficina de Política Llingüística, l’Academia de la Llingua Asturiana y la Universidá d’Uviéu, amás d’una representación profesional de los periodistes.

Tamién te podria gustar