Portada Conceyos Paco Roca y Martín Forés van intervenir nel llavaderu de González Toma nel II Festival FOCART d’Avilés

Paco Roca y Martín Forés van intervenir nel llavaderu de González Toma nel II Festival FOCART d’Avilés

by redacción asturnews

Una mirada del sieglu XXI escontra un espaciu del XIX, amestáu de forma indisoluble a la hestoria d’Avilés y a un trabayu totalmente feminizado. Asina ye’l mural col que dos de los más prestixosos nomes de la ilustración n’España, Paco Roca y Martín Forés, van intervenir nel llavaderu de la cai González Toma, nel marcu del II Festival de Cultura Urbana FOCART, del 25 de xunu al 3 de xunetu.

Dambos artistes planteguen un homenaxe a la muyer, nunu de los sos llugares de socialización mientres el sieglu XIX y bona parte del XX, mientres realizaben unu llabor penosu, pocu reconocida ya indispensable: llavar la ropa. Esa visión, col sellu característicu del trazu llimpiu de Roca, autor d’una obra fundamental nel cómic español como ye “Arrugues”, y la monumentalidad de Forés, que’l so trabayu conxuntu puede contemplase en Valencia, va afigurar n’una de les parés esteriores del llavaderu, dexando visibilizar una realidá histórica dende l’ámbitu de la cultura urbana, confrontando les realidaes pasaes col presente.

Porque la cultura urbana, y asina lo reivindica’l Festival FOCART dende la so primer edición l’añu pasáu, convirtióse nun elementu indispensable na busca de la cohesión social que garantice un accesu igualitariu a la cultura y fomente la igualdá real ente homes y muyeres.

Aguiyar la cultura urbana, como propón FOCART, ufierta a la mocedá oportunidaes d’ociu saludable, y dexa integrala nel mesmu desenvolvimientu educativu y pedagóxicu de moces y mozos; fomenta la participación ciudadana, abre la puerta a la innovación nes distintes formes de creación artística, y potencia l’usu de los espacios públicos, dexa repensalos estableciendo un diálogu con una parte fundamental de la población.

Acciones específiques en redol a ella, como FOCART y tola actividá que nel certame plantégase, como’l muralismu, conviértense en recursos nada refalgables nel desenvolvimientu de nuevos nichos económicos y el fomentu del empléu dende’l sector terciariu, con capacidá demostrada p’atraer visitantes y turistes de toa Asturies y de les comunidaes autónomes vecines, según potenciar marcar ciudá d’Avilés.

Tamién te podria gustar