Portada Escéniques Núria Espert, una premio Princesa d’Asturies rindida “en cuerpu y alma” al teatru

Núria Espert, una premio Princesa d’Asturies rindida “en cuerpu y alma” al teatru

by redacción asturnews

Esti vienres Núria Espert va recoyer el Premiu Princesa d’Asturies de les Artes convencida de que nun ye un galardón pa ella sinón pal teatru, mientres trunfa nes tables con “Quemes”, una obra sobre la crudeza de la guerra y el perdón que considera unu de los grandes títulos de la so vida.

Diz que la obra del llibanés Wadji Mouawad, qu’escosó les sos entraes nel montaxe de Mario Gas pa L’Abadía, ye una traxedia “al altor de Edipo o Macbeth” qu’esixe a los sos actores una entrega “en cuerpu y alma” y una sinceridá “d’eses qu’estrocen”. “Acaba la función y somos capaces de llegar a casa, tomar daqué, cenar o lleer un ratu, pero pela mañana ye difícil llevantase de la cama, hai una gastadura emocional terrible”, aseguró hai poco nuna entrevista con Efe.

“Quemes” entama cola muerte d’una madre que llevaba cinco años ensin falar y que dexa escrites dos cartes pa que los sos dos fíos apurrir a un padre que creíen muertu y a un hermanu que la so esistencia desconocíen. Dambos entamen un viaxe al Llíbano, marcáu pola guerra y el desamparu.

L’ésitu llevó a los productores a ampliar feches, y la obra va volver a L’Abadía del 21 de xunetu al 16 de xunetu de 2017, cola mesma repartida. A Núria Espert, que fai dellos papeles, acompáñenlu Ramón Barea, Álex García, Laia Marull y Edu Sotu, ente otros.

La ceremonia d’entrega de los premios va obligar, eso sí, a cerrar el teatru dos díes esta selmana, xueves y vienres, pero’l sábadu vuelve haber función. “Cola mesma ropa con que reciba’l premiu voi meteme nun coche y volando a Madrid”, señala la tamién directora d’escena catalana.

Dempués de Vittorio Gassmann, que lo recoyó en 1997, Núria Espert va ser la segunda actriz que reciba’l Premiu Princesa d’Asturies de les Artes, lo que fai que la ilusión sía entá mayor. “Albidro de qu’ésti nun ye un premiu pa mi, sinón pal teatru y creo que merez la pena da-y la solemnidá que tien: estos premios haber gando a pulsu”, sorraya.

El Princesa d’Asturies ye’l postreru premiu de gran reconocencia que-y faltaba a esa actriz, tamién Premiu Nacional de Teatru (1986) o Medaya d’Oru del Gran Teatru del Licéu (2010), ente otros. “Cada premiu llega nun momentu. Quiciabes el más importante pa mi fuera’l primeru, el que me dieron por ‘Gigi’, con 24 años, cuando acabábamos de formar la compañía”, recuerda.

 

Tamién te podria gustar