Nuevu casu de represión llingüística nun institutu xixonés

20 setiembre 07:43 2012 Imprimir

Nos últimos díes, espliquen dende la Xunta pola Defensa de la Llingua Asturiana, “tamos recibiendo munches quexes dende determinaos centros que tán intentando evitar la escolarización n’asignatura d’asturianu”. Ente estos centros alcuéntrase l’Institutu d’Enseñanza Secundaria Calderón de la Barca de Xixón, que con diferentes maniobres ta tratando que los alumnos de Bachilleratu queden ensin recibir les clases que quieren d’asturianu.

Dende la Xunta recuerden que la Llei 1/1998, de 23 de marzu, ye bien clara en, Artículu 10.1, que diz que l’asturianu tien que ser impartíu en tolos niveles y graos. Amás, pola Resolución de 16 de mayu de 2008, Artículu 5.1, que se refier a la ratio en Secundaria, anulóse por sentencia.

Dende la XDLA entienden que la Llei 1/1998 ye absolutamente clara: “garantizar el derechu del alumnáu en tolos niveles y graos educativos, independientemente del número de alumnos”, según cita de la propia sentencia.

Polo tanto esixen al centru educativu y a la Conseyería d’Educación “la solución inmediata d’esta situación, evitando facer dexación de funciones nesti periodu d’entamu de cursu”. La so inacción nestos casos supón una vulneración de los derechos llingüísticos de la ciudadanía asturiana recoyíos na llexislación vixente, recuerden.

  Categories:
Loading Facebook Comments ...