Portada Música Norino’l Gaiteru presentó’l so discu na Casa Conceyu de Xixón

Norino’l Gaiteru presentó’l so discu na Casa Conceyu de Xixón

by asturnet

El gaiteru de Sotrondio, Norino, presentó’l so discu, inxertáu na coleición “Fontes Sonores de la Música Tradicional Asturiana” na Casa Conceyu de Xixón nun actu presidíu por Jesús Montes Estrada “Churruca”, Conceyal de Cultura Tradicional y Llingua Asturiana y responsable del Pueblu d’Asturies y onde tamién tuvieron Fernando Ornosa Fernández, Responsable del Archivu de la Música Tradicional del Muséu del Pueblu d’Asturies y María Enriqueta García, fía del gaiteru y gaitera.

El gaiteru, de 91 años, cuntó a los asistentes al actu dellos fechos asocedíos demientres la so reclusión nun campu de trabayu tres la ocupación d’Asturies nel 37.

“Norino´l gaiteru” ye’l títulu del nuevu trabayu presentáu ayeri na Casa Conceyu, con él llégase númberu 11 de la colección.

Blas Honorino García Fernández “Norino” ye un gaiteru ñacíu nel añu 1917 n’El Carbu, na parte alta de Sotrondio (Samartín del Rei Aurelio) que con 91 años yá cumplíos, acaba de grabar nun discu’l so repertoriu de gaita y tovía en 2008 sigue tocándola.

Norino, ye ún de los gaiteros más importantes d’Asturies dende los años 40 del sieglu XX y gaiteru de tradición. Yá’l so padre tocaba y construyía gaites. Según los responsables de la colección “pue dicise que ye unu de los gaiteros más importantes d’Asturies de la segunda metá del sieglu XX y amás con un repertoriu de pieces mui interesante”.

Nel discu ta tamién la so fía María Enriqueta García, que sigue cola tradición familiar como gaitera, siendo nel so día una de les primeres muyeres en tocar la gaita n’Asturies, a finales de los años sesenta. Anguaño ye la gaitera más veterana del país y tien como tamboriteru al so maríu, Eliseo Canga, discípulu del célebre Machacón. Hai tamién dos temes de la Bandina Valle del Nalón.

Pa finar l’actu Norino amosó la so bona calidá como gaiteru como se pue ver nesti vidiu qu’ufre Asturnews a los sos llectores:

Tamién te podria gustar