Portada Cine Netflix va facer ‘Cien años de soledá’ en 20 hores

Netflix va facer ‘Cien años de soledá’ en 20 hores

by redacción asturnews

Desque Netflix anunció, en 2019, que se fixera colos derechos de Cien años de soledá, la espectación foi máxima, porque a novela más famosa de Gabriel García Márquez tuviera opciones de ser afecha al cine, pero Gabo siempres duldó de que la obra encaxara en formatu audiovisual. 

La popular plataforma de streaming aceptó’l retu y fichó a Gonzalo y Rodrigo García Barcha, los fíos del escritor colombianu, como productores executivos. Adulces vanse conociendo detalles del proyectu y  mientres una de les sesiones del octavu Festival Gabo, que se celebró en formatu dixital por culpa del covid-19, desvelóse que la serie sobro esta obra maestra de la lliteratura universal va durar “alredor de 20 hores”.

“Inda nun ta decidíu del tou, pero creo que van ser (trés temporaes) d’ocho, seis y ocho hores, o daqué asina”, reveló Rodrigo nuna charra col director chilenu Andrés Wood y el críticu colombianu de cine Samuel Castro. El guionista puertorriqueñu José Rivera ye quien afixo’l llibru y escribió los primeros capítulos.

La producción probablemente nun va dexar indiferente a naide porque va introducir cambeos dende los primeres compases. Cambeos que pueden desubicar a el llectores. “(Rivera) fixo un par de cambeos que nun tán reinventando nada, paezse muncho a la novela. Pero si fixo un par de coses estructurales, bien astutes, que nun van ser alarmantes. Ye bien fiel al llibru”, dicía’l fíu de García Márquez tratando de rebaxar el discutiniu.

“Tou llibru ye malo d’afaer. Nel casu de les obres de Gabo hai una historia de males adaptaciones. Comparten demasiao respetu pol testu. Gabo, nes sos noveles, tien bien poco diálogu. Y cuando falen los sos personaxes, facer de forma bien contundente, lapidaria y poética. Y el cine nun aguanta eso. Nun pueden tar toos falando como si fueren dioses”, xustificaba Rodrigo, quien entiende que ye “necesariu que los guionistes y el directores apoderar del llibru”. “Solo funcionen si’l director tien una visión universal de lo que ta faciendo na adaptación. Hai que tomar ciertes llibertaes, sinón nun funcionar”, añedía.

L’alderique taba abiertu y Andrés Wood, que dirixe l’adaptación de Noticia d’un secuestru pa Amazon Colombia, recordaba “un dichu que ye ‘Hai qu’escoyer un llibru malu pa faer una bona película’. Hai como una maldición de los llibros bonos. Tengo entendíu que Hitchcock era especialista n’escoyer llibros non tan bonos”.

Wood almitía que’l desafíu grande con García Márquez ye precisamente’l grandor del universu verbal, que ye parte perimportante de la novela. Y eso, trespasáu a la imaxe, si ún facer lliteral, ye bien complexu. Tien munchos subtextos, munches capes, muncha complexidá. El desafíu xustamente ta en cómo reinterpretar esi grandor”.

Rodrigo García Barcha, que dirixió series como Los Sopranu o A dos metros so tierra, almitía que toa hestoria “ye una adaptación”. “Lo que Gabo, por casu, decidió escluyir en Noticia d’un secuestru foi una decisión narrativa. La forma como s’estructura pa crear más o menos suspense. Los formatos son distintos y hai que crear suspense, que ye la parte más importante de cualquier hestoria. Hai que respetar la esencia, lo que vivió la xente, anque siempres hai qu’afaer daqué, de xacíu”, concluyía.

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